BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Offshore: Svájc vezeti az adóversenyt - Optimalizálás felsőfokon

A nagy nemzetközi cégeknek szánt adókedvezmények versenyét Svájc látszik megnyerni, miután vállalatok sora helyezi át oda európai üzleti és számviteli központját.

A Google, a Procter & Gamble, az Electronic Arts, a Yahoo!, a Kraft és számos más konszern után most a McDonald’s tette át az „adóoptimalizálás” szempontjából fontos részlegét az alpesi országba.

A már egy éve mérlegelt váltáshoz a döntő lökést a brit adótörvények legutóbbi szigorítása adta meg, amely után jóval előnytelenebbé vált a szellemi tulajdon utáni jövedelmeket Nagy-Britanniában elszámolni. A McDonald’s bevételeinek jelentős hányada származik az üzleti tevékenységének alapját képező franchise-rendszerből.

London hosszú időn keresztül a különlegesen kedvező feltételeknek köszönhette üzleti vonzerejét. A július eleje óta érvényes, új adórendelkezések nyomán azonban a szellemi tulajdonból származó bevételek után már kétszer kellene a közterheket leróni. Hasonló helyzetben lévő cégek számára egyre nagyobb vonzerőt jelent az áttelepedésre Svájc, Luxemburg és Írország. Az alpesi állam esetében sokat nyom a latban a vonzó életmód és a jó közlekedés.

A Financial Times szerint a már folyamatban lévő és a még várható „exodus” súlyos csapást jelent majd a brit kincstár számára. A szellemi tulajdonjogok utáni bevételek fokozottabb megadóztatása mellett sokan azt is sérelmezik, hogy a brit kormány 50 százalékra emelte a személyi jövedelemadó legfelső kulcsát.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.