A Google, a Procter & Gamble, az Electronic Arts, a Yahoo!, a Kraft és számos más konszern után most a McDonald’s tette át az „adóoptimalizálás” szempontjából fontos részlegét az alpesi országba.
A már egy éve mérlegelt váltáshoz a döntő lökést a brit adótörvények legutóbbi szigorítása adta meg, amely után jóval előnytelenebbé vált a szellemi tulajdon utáni jövedelmeket Nagy-Britanniában elszámolni. A McDonald’s bevételeinek jelentős hányada származik az üzleti tevékenységének alapját képező franchise-rendszerből.
London hosszú időn keresztül a különlegesen kedvező feltételeknek köszönhette üzleti vonzerejét. A július eleje óta érvényes, új adórendelkezések nyomán azonban a szellemi tulajdonból származó bevételek után már kétszer kellene a közterheket leróni. Hasonló helyzetben lévő cégek számára egyre nagyobb vonzerőt jelent az áttelepedésre Svájc, Luxemburg és Írország. Az alpesi állam esetében sokat nyom a latban a vonzó életmód és a jó közlekedés.
A Financial Times szerint a már folyamatban lévő és a még várható „exodus” súlyos csapást jelent majd a brit kincstár számára. A szellemi tulajdonjogok utáni bevételek fokozottabb megadóztatása mellett sokan azt is sérelmezik, hogy a brit kormány 50 százalékra emelte a személyi jövedelemadó legfelső kulcsát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.