Az okos telefonok révén igénybe vett minden tartalmat pénzért fogunk kínálni – idézi Mathias Döpfnert, a német konszern vezérigazgatóját a Financial Times Deutschland. Az Axel-vezér ily módon akarja megtörni az internet ingyenességének kultúráját és pótlólagos bevételi forrásokat teremteni. Nemrégiben Rupert Murdoch amerikai médiamogul is hasonló intézkedést jelentett be konszernjénél, a News Corpnál.
Az Axel az egyre népszerűbb iPhone-okra szóló ajánlatát az ősszel tervezi megjelentetni. „Az Apple iPhone-jaira fejlesztjük ki az úgynevezett Apps szolgáltatást, vagyis a díjköteles ajánlatot, amelyen keresztül a welt.mobil, a bild.mobil vagy a computerbild.mobil oldalakért fizetni kell” – mondta Döpfner, utalva a konszern legismertebb németországi termékeire.
A regionális vagy helyi újságok (így például a Berliner Morgenpost vagy a Hamburger Abendblatt) bizonyos tartalmai sem lesznek ingyenesek. „Regionális újságjaink számára most dolgozunk egy úgynevezett Freemium-modell kialakításán: eszerint az általános hírek ingyenesek lesznek, a prémium tartalmakért azonban pénzt kell majd adni” – mondta Döpfner. „Aki például az önkormányzati közgyűlés exkluzív történeteit szeretné elolvasni, az archívumot akarja használni, vagy a dugójelentésekről szeretne értesülni, annak fizetnie kell majd” – mondta a vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.