Eddig összesen 21 nagyprojekt támogatási kérelmét nyújtottuk be Brüsszelben, ezek közül tíz kapta meg az EU-jóváhagyást. „Ezzel a projektszámmal Magyarország az első helyen áll az összes tagállam körében, és messze megelőzi a térség többi országát” – értékelte lapunknak a magyar nagyprojekt-teljesítményt Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter. Egyúttal jelezte, hogy a kormány további kérelmek rövid időn belüli brüsszeli benyújtását tervezi. Ugyanakkor megjegyezte azt is, hogy két környezetvédelmi és két közlekedési nagyprojekt esetében 2010-re húzódhat a beadás.
A környezetvédelem területén eddig hat nagyprojektünk kapott zöld jelzést az EU-tól, és további négy kérelem esetében várjuk a kedvező döntést. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) illetékesei abban bíznak, hogy a már említett makói és győri kérelem szeptemberi jóváhagyása mellett október elejére a székesfehérvári szennyvíztisztítási-csatornázási beruházás és a Mecsek–Dráva rekultiváció támogatását is szentesíti az Európai Bizottság.
Várható, hogy az NFÜ a közeljövőben kiküldi a tiszai hullámtér árvízvédelmi nagyprojektje támogatási kérelmét is. A Kis-Balaton komplex vízgazdálkodási programjának II. üteme a tervek szerint szeptemberben kerül a kormány elé, és leghamarabb október végén juthat el Brüsszelbe. Egyes vélemények szerint még az év vége előtt van remény a dunai árvízvédelmi program támogatási kérelmének a kiküldésére. Egyidejűleg hazai belső viták árnyékolják be a Szamos– Kraszna árvízszintcsökkentő tározó beruházásának a kilátásait.
A közlekedési nagyprojektek közül elsőként Debrecen, majd Miskolc villamosfejlesztése és Szeged elektromos közlekedési beruházása kapott zöld utat Brüsszelből.
További kérelmek benyújtása várható a záhonyi térség vasúti infrastruktúrájának a fejlesztésére, a Szajol–Püspökladány vasútvonal rekonstrukciójára. Az elővárosi fejlesztések közül a Budapest–Esztergom vonalszakasz első üteme felújításának uniós támogatására a kérelem benyújtása 2010 elejére várható. S ugyancsak a jövő évben valószínű a Budapest–Szolnok–Lökösháza III/1. projekt dokumentációjának a beadása is. Ez a legfontosabb páneurópai, IV. számú kiemelt vasúti folyosó Békéscsaba–Lökösháza közötti részének kétvágányú kiépítését célozza meg. Így gyakorlatilag a folyosó magyarországi teljes szakasza kétvágányú lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.