Az ausztrál gazdaság egészét éppen úgy sújtja a világválság számos ismert kísérőjelensége, mint a fejlett világ egészét: csökkenő kibocsátás, emelkedő munkanélküliség, deflációs fenyegetés, fokozódó bizonytalanság. A 21 milliós ország lakosságának 5 százalékát kitevő tinédzserek viszont ebből szinte semmit nem érzékelnek – közölte saját felmérésére hivatkozva az IBIS World elemző cég.
A kamaszok zömét szülei tartják el, saját maguk csak jövedelem-kiegészítés céljából dolgoznak (ha dolgoznak) részmunkaidőben vagy alkalmi jelleggel. Az ebből szerzett pénz azonban nagy részük számára csupán a legújabb trendi cuccok beszerzésére kell: technológiai kütyük, márkás ruházati termékek vásárlására – ismerteti a tanulmány megállapításait a Reuters.
A szülői apanázs azonban jellemzően nem csökkent a válság miatt, hiszen a legtöbb apa és anya akkor is igyekszik fenntartani csemetéje támogatását, ha neki kevesebb marad. Alighanem ez is közrejátszik abban, hogy a tinédzserek vásárlási szokásait a válság nem változtatta meg.
Ennek többek között a legkurrensebb divatcikkeket gyártó cégek örülhetnek, amelyek forgalma az idén a válság dacára két százalékkal emelkedett – állapítja meg a tanulmány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.