A vagyontörvénnyel kialakított vagyonkezelői rendszer jogi szabályozása több ponton hiányos volt, egyebek mellett nem hagyták jóvá törvényes határidőben az ÁPV Zrt. 2007. évi vagyonának éves beszámolóját, valamint az MNV Zrt. 2008. évi saját vagyonáról szóló éves beszámolóját sem - az ÁSZ szerint többek között ez húzódik meg a tapasztalt visszásságok hátterében. A jogszabályok közötti összehangolási hibák megmaradtak, az úgynevezett státusztörvénnyel pedig újak is keletkeztek - vélik a számvevők, hozzátéve, hogy az ÁSZ 2008-as javaslata ellenére a vagyontörvény felülvizsgálata, módosítása elmaradt.
Kovács Árpád, az ÁSZ elnöke a tájékoztatón leszögezte: a vagyonkezelési és költségvetési szervek ingatlanbérleti szerződéseiben nem sikerült érvényesíteni a piaci alapú bérleti díjakat. A három megszűnt szervezet – az ÁPV Zrt., a Kincstári Vagyoni Igazgatóság és a Nemzeti Földalap -, valamint az MNV Zrt. között leltárral alátámasztott átadás-átvételre nem került sor, és az átvett adatállomány sem volt teljes körű.
A jelentés szerint a vezérigazgató saját és átruházott hatáskörében hozott döntéseinek átláthatósága sem volt biztosítva. Komoly hibája ugyanakkor a vagyontörvénynek, hogy tárgyi hatálya alá nem terjed ki azokra a közvetett állami tulajdonú cégekre és azok leányvállalataira, ahol az állami tulajdon csak közgazdasági értelemben áll fenn és a gazdasági törvény általános szabályai az irányadók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.