A szakértők egyzónás és többzónás modellt is vizsgáltak: az M0-s gyűrűn, a Hungária körúton és a Nagykörúton belül is kialakítható a behajtási zóna, tájékoztatta az Indexet Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója.
A javaslat értelmében a Hungária körúton belüli zóna kialakításával csökkenthető legnagyobb mértékben a forgalom és a levegőszennyezés a belső kerületekben, de ez kombinálható más zónahatárok kialakításával is.
A behajtási rendszer kialakításának feltétele a jelenleg zajló vagy előkészítés alatt álló közösségi közlekedési beruházások (4-es metró I. ütem, 1-3-as villamos fejlesztése, egyéb villamos projektek) befejezése illetve a zónahatáron kívül kialakítandó P+R parkolók kiépítése és a helyi buszközlekedés fejlesztése.
Az előzetes becslések szerint a kamerarendszerrel működő behajtási zóna kialakítása 39 milliárd forintba kerülne, amely azonban néhány év alatt megtérülne a befolyó díjakból. A javaslat értelmében a behajtási díj a mindenkori BKV-jegy árával állna arányban, amely azonban a gépkocsi környezetvédelmi besorolásától és napszaktól függően is változna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.