A Dun & Bradstreet DunTrade (Fizetési tapasztalatok) programjának adatai alapján megállapítható, hogy az elmúlt negyedévben kibocsátott számlák esetén az átlagos fizetési határidő 31 nap, míg 2008 végén ez még a 34 napot is megközelítette. A legalább egy napos késedelemmel kifizetett számlák aránya 4 százalékkal csökkent, jelenleg ez a számláknak az 52 százalékát, vagyis nagyságrendileg a felét teszi ki.
Az átlagos késedelem mértéke egy jelentősebb megugrás után lassan visszaáll a tavaly októberi szintre, ami 15 napos átlagot jelent, így az átlagos fizetési határidővel számolva késvefizetés esetén számláinkra, ha már nem határidőben kaptuk meg azok ellenértékét, 46 napot kell várnunk.
A magyar gazdaság egészében folyamatos probléma a fizetési morál kérdése, vagyis hogy az egyes tartozások kiegyenlítése határidőre megtörténik-e. A D&B iparági kimutatásai alapján ma leginkább a papíripari cégek kapják a legnagyobb bizalmat a fizetési feltételek területén: a fizetési határidő messze átlagon felüli, 53 nap, a fizetési késedelem pedig a többi iparág 15 napos átlagához képest 32 nap.
Ebben a viszonylatban a legszigorúbb fizetési feltételeknek a textilipar, a számítógép- és bútorgyártás cégeinek, valamint a kommunális tevékenységet folytató vállalatoknak kell eleget tenniük. Ezekben a szektorokban az átlagosnál rövidebb határidőt adnak, a textilipar esetében az átlag felét, ugyanakkor a fizetési késedelem nem tér el jelentősen az átlagostól.
A D&B tapasztalatai szerint az eladók leginkább az előrefizetés eszközét alkalmazzák a nemfizetések kivédésére. Pedig a jelenlegi helyzetben középtávon jelentős előnyre tehet szert az, aki megfelelő kockázatkezelési eszközökkel, jó tájékozódás alapján mer hitelezni a vevőknek, és így akár a versenytársaitól is tud üzleteket szerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.