Az adófeltöltés több adónem tekintetében is feladatokat ró az adózókra, hiszen e kötelezettség a társasági és iparűzési mellett a különadók és az egyszerűsített vállalkozási adó tekintetében is teljesítendő. A feltöltés rossz becslése komoly kockázatokat rejt, hiszen az adóhatóság az ez évben befizetett adóelőleg, valamint a később tényleges adókötelezettségként megállapított adó eltérése esetén a különbözet 20 százalékával megegyező mértékű mulasztási bírságot róhat ki.
A Legfelsőbb Bíróság 2006-os döntése alapján ugyan a mulasztási bírság elkerülésére van orvosság, hiszen az adózó a „hibásan” bevallott és megfizetett adóelőlegét önellenőrzéssel módosíthatja, s így nincs lehetőség mulasztási bírság kiszabására. Az igazi gyógyírt azonban nem a kiskapus megoldások alkalmazása jelenti, hanem a rendszer átalakítása és annak egyszerű, világos alkalmazása.
A korábbi években a szakmai szervezetek többször tettek javaslatot erre, hiszen az adófeltöltés a vállalkozások adminisztrációs terheit növeli, s az adóbeszedési rendszer transzparenciáját és prudens működését sem támogatja. Az adófeltöltés likviditáselvonó hatása a decemberi időszakban pedig további fejtörést okozhat a vállalkozások pénzügyi vezetőinek, mivel az elvonás az amúgy is készpénzhiányos év végi időszakban történik.
Lényegesen egyszerűbb lenne az adókötelezettségeket az adóév lezárását követően, a tényadatok birtokában megállapítani és beszedni, ugyanakkor belátható, hogy a jelenlegi költségvetési helyzet a rendszer átalakítására nem biztosít mozgásteret. E technikai kiigazítás a kiigazítás évében a büdzsé pénzforgalmi szemlélete miatt hiánnyal járna, melyet a következő költségvetési év tudna orvosolni, s az adó megfizetése egyszeri alkalommal egy évet csúszna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.