A bizalom szempontjából az első három helyezett ország Indonézia, India és Brazília, míg a legrosszabbul a japán és Dél-koreai fogyasztók érzik magukat – derül ki a Nielsen felméréséből, amelyet a Reuters idéz.
A globális bizalmi index a negyedik negyedévben 87 pontot ért el, alig változott az előző negyedévhez képest, de 5 ponttal magasabb a második negyedév indexénél. Az amerikai fogyasztók bizalmi indexe 84-ről 82-re csökkent a harmadikról a negyedik negyedévre, ezzel az Egyesült Államok tizenkilencedik a huszonnyolc vizsgált piac között.
A fogyasztói bizalom relatíve magas Ausztráliában, a Fülöp-szigeteken és Kínában, vagyis azokban az országokban, amelyek a leggyorsabban térnek magukhoz a válságból. A 17 500 fő bevonásával végzett felmérés szerint a legnagyobb bizalmi válságot az Egyesült Arab Emirátusok polgárai élték át, a dubaji válság hatására 10 ponttal zuhant az index. Az ázsiai-Csendes-óceáni térségen kívül csak Kanada és Brazília szerepel a tíz legbizakodóbb piac között.
James Russo, a Nielsen alelnöke úgy kommentálta az eredményeket: az elmúlt hat hónapban a fogyasztók optimistábbak országuk és saját pénzügyi helyzetük tekintetében is, mindez arra utal, hogy a globális gazdaság a megfelelő irányba halad. Ugyanakkor jelentős különbségek mutatkoznak a fejlett és fejlődő országok között és a megnövekedett fogyasztói bizalom egyelőre nem tükröződik a fogyasztási kedv élénkülésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.