A lap keddi számában leírtak szerint satuba kerültek a válság miatt a vállalatvezetők: a visszaeső kereslet miatt mérsékelniük kell költségeiket, ám a várható fellendülés kihasználásához innovatív termékekre van szükségük, amelyek fejlesztésére folyamatosan költeniük kell.
Az ellentmondást sok cégnél úgy oldják fel, hogy csak mérsékelten csökkentik a kutatási és fejlesztési kiadásokat, de alaposan átvizsgálják a projekteket és módosítják a prioritásokat, hogy azok a fejlesztések kapják a pénzt, amelyek nagyobb, gyorsabb megtérülést ígérnek.
A Booz & Co. tanácsadó cég nemrégiben megjelent tanulmánya szerint a világ ezer legnagyobb k+f büdzsével rendelkező vállalata egyszerűen leállította gyengébb kilátásokkal kecsegtető programjait.
A csoportba tartozó cégek csaknem fele megszigorította az új fejlesztések indításának feltételeit. A teljesen új kutatáson alapuló projektek háttérbe szorultak, ezek helyett olyan innovációkra koncentrálnak a vállalatok, amelyek valamilyen meglévő technológia újszerű felhasználásával teszik lehetővé új termék létrehozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.