A napilap szerint a használt-autó piacot megzavarta a vagyonadó, a kereskedők nem tudják finanszírozni az egyébként is nehezen értékesíthető, de most már eladhatatlanná váló 170 lóerős, vagy annál nagyobb teljesítményű autókat.
A közel ötven teleppel működő Weltauto márkaigazgatója, Horváth Zoltán a Népszabadságnak elpanaszolta: a 2-4 éves autókat forgalmazó hálózat kínálatában az ilyen modellek aránya 10 százalék, ezekre pedig január elsejétől nekik is fizetniük kell a vagyonadót. Ez új helyzet, eddig az volt a gyakorlat, hogy az átvett gépkocsik az eladásig mentesültek a terhek - az átírási és a vagyonátruházási illeték - megfizetése alól. Hasonló helyzetbe került a Fővárosi Autópiacon működő nyolcvanöt kereskedés is. Földes Tamás igazgató a Népszabadságnak úgy nyilatkozott: csökkent az eladásra kínált autók forgási sebessége, különösen a vagyonadóval érintett modellek ragadtak be a telepeken.
Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. összeállítása szerint a 3,1 milliós magyarországi gépjárműparkból 85,6 ezer személyautót érint az új közteher. A nagy értékű vagyontárgyakat terhelő adóról a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökének, Erdélyi Péternek az a véleménye, hogy erőteljesebb a szociális üzenete, mint a költségvetési haszna. Az állami adóbevétel összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente - áll a cikkben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.