BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az USA a legjobb országmárka - Magyarország nincs a listán

Az Egyesült Államok a világ legjobb országmárkája - legalábbis egy nemzetközi felmérés szerint. Második Kanada, harmadik Ausztrália lett, Magyarország nem került fel a FutureBrand nemzetközi brand tanácsadó cég és a Weber Shandwick nemzetközi kommunikációs tanácsadó által készített listára.

A 2008-as harmadik helyről került vezető pozícióba az idén ötödik alkalommal összeállított Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában. Kanada, a 2010-es téli olimpia házigazdája továbbra is a második helyen, míg az állandó kedvenc Ausztrália két hellyel csúszott lejjebb a ranglétrán. A tíz legértékesebb márka között van Új-Zéland, Franciaország és Olaszország is. A CBI az Egyesült Arab Emirátusokat, Kínát és Vietnámot „születő csillagokként” aposztrofálta, mivel várható, hogy az elkövetkezendő 5 év során a fenti országok a legfontosabb célpontok közé kerülnek. Őket Horvátország, Dél-Afrika és India követi a felemelkedő országok sorában.

A CBI tanulmánya kilenc ország 3000 utazójának tette fel kérdéseit. A tanulmány az országok tudatos márkaépítését elemezve rámutat a kirajzolódó globális trendekre a világ leggyorsabban fejlődő gazdasági szektorával, a 2008-ban 944 milliárd dolláros forgalmat generált nemzetközi turizmussal kapcsolatban.

Vége a plakátos korszaknak: a bölcs kormányok ma már márkaként menedzselik országukat. Márkaként, melynek éppúgy része a kultúra, az exportcikkek és az ingatlanpiac, mint ahogy az adóbevételek is. A turizmus túl nagy ahhoz, hogy ne működjön, szokták mondani, de ha nem fordítunk rá kellő figyelmet, abból a versenytársak húznak hasznot – emelte ki Rene A. Mack, a Weber Shandwick Utazás és Életmód divíziójának elnöke. Az Egyesült Államok például nagyrészt a kormányváltás miatt szerepelt ilyen jól az idén - tette hozzá.
A kutatás során az idén már 102 országmárkát vizsgáltak meg, ami lehetővé tette a regionális csoportosítást is.

Az idei új témák között szerepeltek az országmárka építés gazdasági és politikai szempontjai az országmárkák érzékelt és valós helyzete közti ellentmondások, valamint a 2009-es év turizmusának elsődleges motivációi közé előlépett gazdaságossági szempontok. Az országmárkák rangsorolása mellett elemezték az országimázs-építés és a marketing-kommunikáció trendjeit, részletesen kitérve a top 10 országmárka erősségeire, gyengeségeire, illetve röviden megvizsgálva a 11-20. helyen álló feltörekvő országmárkákat.

Top-tíz országmárka
Forrás: CBI
Helyezés Ország
1. Egyesült Államok 
2. Kanada 
3. Ausztrália 
4. Új-Zéland 
5. Franciaország
6. Olaszország
7. Japán
8. Egyesült Királyság
9. Németország
10. Spanyolország

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.