1 hónap alatt – 2009. decemberhez viszonyítva – az élelmiszerek árai 2,2%-kal növekedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (13,7%), az étolaj (10,9%), valamint a szalámi, szárazkolbász, sonka (3,3%) ára - közölte pénteken a KSH.
Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,8%-kal drágultak. Árcsökkenés volt megfigyelhető a
sertéshús (2,4%) és a párizsi, kolbász (2,2%) esetében. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben emelkedtek a szeszes italok, dohányáruk (2,6%) és az egyéb cikkek (2,5%) árai, ez utóbbin belül a
járműüzemanyagok ára 6,5%-kal nőtt. Szintén átlag felett drágult a háztartási energia (1,7%), ezen belül a vezetékes gáz ára 2,3%-kal nőtt.
A szolgáltatások körében átlag alatti áremelkedés (0,7%) volt
megfigyelhető, ezen belül a postai szolgáltatások ára 6,5, a szemétszállítás díjtételei 3,4, a helyi tömegközlekedésé 1,7%-kal növekedtek.
A tartós fogyasztási cikkek körében bekövetkezett 0,4%-os áremelkedés szintén átlag alatti volt. A ruházkodási cikkekért átlagosan 3,9%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 hónap alatt, 2009. januárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,9%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 12,9, a tojás 9,9, csokoládé, kakaó 9,6, a párizsi, kolbász 6,9, valamint a házon kívüli étkezés 6,7 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (14,2%), a liszt (6,4%) és a tej (5,7%) esetében.
Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 13,7%-kal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok ára 31,7%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 8,5%-kal drágult. Szintén átlag feletti (11,6%) volt az áremelkedés a szeszes italok, dohányáruk esetében. A szolgáltatások átlag alatti 5,6%-os árnövekedésén belül a szemétszállítás 13,7, a helyi tömegközlekedés 7,1%-kal drágult.
Szintén átlag alatt emelkedtek a háztartási energia árai (4,0%), ezen belül az elektromos energia ára 15,9%-kal nőtt, a távfűtésé 17,1%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 3,9%-kal, a ruházkodási cikkekért 1,2%-kal kellett többet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.