Oszkó Péter elmondta, a kis- és középvállalati szektornak a fentiek mellett jó, hatékonyságot növelő támogatási programokat kell kínálni, de - mint mondta - nem csaphatjuk be magunkat, "ez a szektor a jelenlegi állapotában nem versenyképes". A szektort szerkezetében, s az egyes vállalkozásokat működésében, innovativitásában, fejlődőképességében kell megváltoztatni. Az államnak a változásokhoz kell hozzájárulnia a hatékonyabban felhasznált uniós támogatásokkal, lejjebb szorított finanszírozási költségekkel és a különféle szabályozókkal.
A pénzügyminiszter szerint egy borzasztó nehéz költségvetési pályán veszi át a következő kormány a stafétabotot, ez megkövetelné azt, hogy ugyanolyan szigorral is folytassa a munkát, ahogyan azt a jelenlegi kabinet.
Úgy vélte, nem járható az az ellenzék által sokszor hangoztatott út, hogy ők majd másképp csinálják. "Úgy alakítaná (az ellenzék) a dolgokat, hogy az ország és a lakosság sokkal kevesebb terhet érezne. Valójában ilyen út nincsen. Ha valaki könnyebb utat ígér, az borzasztó nehéz helyzetbe kerül, ha kormányra kerül, és aztán valakire megpróbálhatja rákenni az ígéretei miatti felelősséget" - fogalmazott, hozzátéve, a költségvetési kockázatokkal való fenyegetés bizony ennek az előkészítése.
Ehhez kapcsolódóan közölte, úgy tűnik, a tények folyamatosan visszaigazolják a jelenlegi kabinetet. "Azon, hogy a kincstárba mennyi pénz folyik be, nincs mit változtatni, azok tényszámok, azokat nem lehet kétségbe vonni" - mondta Oszkó Péter.
A közlekedési társaságok - a MÁV és a BKV - konszolidációjáról szólva úgy vélte, az igazi kérdés nem ezen cégek pénzügyi helyzetének rendezése, hanem az, miként lehet elkerülni, hogy ezek a vállalatok további adósságot termeljenek. "Ennek a kérdésnek a megválaszolása után lehet azzal foglalkozni, mekkora adósságot hoztak ezek a vállalatok a múltból és mit kell azzal tenni" - fogalmazott.
Véleménye szerint elsősorban ezen cégeknél azt kell elérni, hogy olyan gazdálkodási fegyelmük, átláthatóságuk legyen, amely mellett nem termelnek adósságot. "Egyszerre rendezni a meglévő adósságokat nem indokolt, s azt a költségvetés sem bírná el" - tette hozzá.
Oszkó Péter elmondta még, bízik abban, hogy a pénteki Malév-közgyűlésen rendeződik a cég tulajdoni helyzete, amire most jó esélyt lát.
Oszkó Péter blogja a Világgazdaság Online oldalain itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.