Az ESA 2015-től kívánja pályára állítani a harmadik generációs meteorológiai műholdakat, amelyek a jelenlegieknél is pontosabb felvételeket tudnak majd készíteni. Az ötmilliárd eurós megbízásért a német EADS, illetve a francia Thales indult harcba (utóbbi egy kisebb német partner, a brémai OHB bevonásával).
Az űrügynökség bejelentése szerint a két ajánlat technológiai szempontból egyenrangú, ugyanakkor az árakat figyelembe véve úgy határoztak: a Thales-szel kezdenek részletes tárgyalásokat. Így nemcsak Európa legnagyobb szatellit-megbízásától esne el az EADS, hanem a technológiai versenyben is háttérbe szorulna. Márpedig mind Német-, mind Franciaország egyenként 34 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezik a Meteosat projektben, és az üzletből is ennek megfelelő részesedésre tart igényt a két ország.
Klaus-Dieter Scheurle német közlekedési államtitkár úgy véli, hogy a franciák dömpingárat ajánlottak a megbízás elnyerése érdekében, és így az elbírálás nem volt objektív. Emiatt Berlin rendkívüli vizsgálatot követel az ESA háza táján - értesült a Handelsblatt.
Az érintett vállalatok egyelőre nem akartak nyilatkozni az ügyben. Az ugyancsak összeurópai projektként futó Galileo műholdas navigációs rendszer kapcsán egyébként hasonló összezördülések voltak a nagy gazdasági hatalmak között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.