BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabil forintra vágynak a hazai exportőrök

A Coface Hungary legfrissebb felmérése szerint a több száz megkérdezett magyarországi exportcég közel felének 5 százalék feletti mértékben csökkent 2009-ben az export árbevétele.

A vállalatok ötöde idén már érzi az exportpiac fellendülését, ennek ellenére 60 százalékuk nem tervez beruházást 2010-ben. Az exportnövekedés elérése érdekében a cégek az exportpiacok felvevőképességének növekedését, a stabil forintárfolyamot és a jó minőségű termékeket tartják kívánatosnak.
 
A Coface Hungary legfrissebb felmérése szerint a megkérdezett több száz magyarországi (exporttevékenységet is folytató) cég közel 40 százalékának 10 százalék feletti mértékben csökkent 2009-ben az export árbevétele. A megkérdezett cégvezetők további 10 százaléka szerint 5-10 százalékkal csökkent az exportbevételük – vagyis a cégek közel fele 5 százalék feletti visszaesésről számolt be.

A cégek 21 százaléka úgy nyilatkozott, hogy 2010-ben már érzi az exportpiac fellendülését. Bagyura szerint a makroszámok megerősítik ezt az érzékelést. A magyar makrogazdasági adatokból kiderül, hogy az újra beinduló GDP-növekedés az exportnövekedésnek köszönhető. A belső fogyasztás Magyarországon várhatóan továbbra is stagnálni fog – véli Bagyura, de Európában és a világ több országában, úgy tűnik, beindult egy erőteljesebb gazdasági növekedés, aminek az ellátására a magyar export is termelhet pluszt. Az exportpiac „mozgolódása” ellenére a megkérdezett vállalatvezetők 36 százaléka csak 2011-re várja az exportpiac fellendülését, míg 14 százalékuk ennél optimistább: 2010 második felét jelölte meg.
 
A versenyképesség legnagyobb korlátjának az exportőrök 15 százaléka a forráshiányt tartja – derül ki a felmérésből. Az exportnövekedés érdekében a magyar vállalatoknak nem szabad csak az EU-ban gondolkodniuk, olyan piacok felé kell nyitniuk, amelyek sokkal dinamikusabban növekednek Európánál.
 
A vállalatok másik nagy csoportja, 23 százaléka ugyanakkor a stabil forintárfolyamot tartja az exportnövekedés alapvető feltételének. A harmadik legnagyobb arány, a megkérdezettek 10 százaléka úgy gondolja, hogy stabil, jó minőségű termékekkel lehet megfelelő exportnövekedést elérni. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.