Fekete Rajmund, a Kormányzati Kommunikációért Felelős államtitkárság sajtómunkatársa az újságnak úgy nyilatkozott: a közlekedésfejlesztésben az autópályák erőltetett ütemű építése helyett inkább a leromlott közút- és vasúthálózat fejlesztése várható. A metró alternatívája pedig az autóbuszok javítása, cseréje, a helyi és helyközi közösségi közlekedés összehangolása lehet - számol be a hirado.hu.
Nyári Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy a beruházás második szakaszát több alkalommal is megszavazta a fővárosi ellenzék. Az Európai Unió pedig a többi közt a második szakasz miatt ítélte megtérülő beruházásnak a 4-es metró építését – érvelt Nyári, aki úgy vélte: a kormány a metróberuházás második szakaszának lefújásával olyan nehéz helyzetbe hozná a következő városvezetést, melynek révén Budapest sokmilliárdos uniós támogatástól esne el.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium cáfolja, hogy döntés született volna az ügyben. Mint közleményükben írják,az önkormányzati választások után felálló új városvezetéssel együttműködve természetesen meg kell majd vizsgálni, hogy a beruházás elhúzódásához, költségeinek jelentős növekedéséhez milyen körülmények vezettek. Mérlegelni kell azt is, hogy a metróépítésre szánt források más módon nem hasznosulhatnának-e jobban a közlekedésfejlesztésben. A második szakaszról mindezek fényében dönthet a projektgazda Fővárosi Önkormányzat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.