A görög állam válságához a sokat emlegetett jóléti kiadások - mint például a gavalléros nyugdíjak - mellett az állami vállalatok évek óta halmozódó veszteségei is hozzátették a magukét. Ebből oroszlánrészt vállalt magára a Görög Államvasutak - mondhatnánk, a görög MÁV, - amelynek egyedül az elmúlt évben egymilliárd euróra rúgott az adóssága.
Ezen változtatni kíván a görög kormány, amely sok egyéb intézkedése mellett az állami cégeknél tapasztalható masszív túlköltekezést is megszüntetné - amivel újabb tiltakozás-hullámot sikerült generálniuk a tavaszi, halálos áldozatokat is követelő megmozdulások után.
Hétfőn például a görög vasutasok tették le 24 órára a munkát, ezzel megbénítva az ország szinte teljes közlekedését. Nem járnak a repülőtereket a városokkal összekötő gyorsvasutak sem, így a sztrájk nagy csapást jelent az amúgy is nehezen vergődő turisztikai ágazatra.
Görögország, amely gazdasági teljesítményének jelentős részét - becslések szerint a GDP 70 százalékát - a turizmusból nyeri, ebben az évben a hetvenes évek óta nem tapasztalt visszaeséssel kellett szembenéznie a turisták számában.
A sztrájkok, utcai megmozdulások, erőszakos demonstrációk hatására a turisták jelentős része halasztotta el utazását, vagy látogatta meg inkább a görögök nagy riválisának - és jóval olcsóbbnak - számító Törökországot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.