Petrovic szerint a gázvezeték megépítését nemcsak Szlovákia és Magyarország, hanem a visegrádi négyes másik két tagja (Csehország és Lengyelország), valamint az Európai Bizottság is támogatja.
"Az Open Season első (kapacitás lekötési) szakaszának eredményét a magyar fél nem úgy értékelte ki, hogy a projektet egyértelműen folytatni kell. A tárgyalásokat azonban folytatjuk, mérlegeljük az összes lehetőséget, s bízom abban, hogy a projekt belátható időn belül megvalósul. Tárgyalásaink során a magyarok nem mondták azt, hogy nem érdekelné őket ez a projekt" - fejtette ki Petrovic.
A kapacitás jövőbeni kihasználtságát érintő piaci felmérés első szakaszának eredménye alapján szlovák oldalon hat ország több cége is jelentkezett, hogy öttől húsz évig terjedő időszakra érdekelné a gázvezeték. A jelentkezők nevét nem hozták nyilvánosságra. Az általuk jelzett kapacitás mintegy 20 milliárd köbméter volt. "Az előzetesen lefoglalt napi kapacitás maximum 6,8 millió köbmétert tett ki. A piac leginkább a 2015 utáni időszakra jelzett érdeklődést" - közölte még júliusban Danica Beharková, az Eustream részvénytársaság szóvivője.
Antoine Jourdain, a gázvezeték szlovákiai részét építő Eustream társaság elnöke a Sme című szlovák napilapnak szeptember elején azt nyilatkozta, hogy a magyar fél leállította a projektet arra hivatkozva, hogy az számára nem kifizetődő.
Az MTI érdeklődésére az FGSZ Földgázszállító Zrt. akkor közölte, hogy a vezeték építését nem állították le, mivel a beruházás még nem kezdődött el. Hozzátették: a vezeték megépítése továbbra is fontos, mivel ennek révén a magyar fél hozzáférhet a lengyel cseppfolyós-gáz terminálokhoz, illetve újabb kapcsolatot létesíthet.
"Arra a következtetésre jutottak, hogy a megrendelt kapacitásoknál számukra a projekt nem eléggé kifizetődő" - mondta Jourdain a szlovák lapban. Az eddigi együttműködést a magyar féllel Jourdain korrektnek minősítette, s a problémák ellenére úgy vélte: nem biztos, hogy a projekt véglegesen a múlté.
A szlovák oldalon mintegy 20 kilométernyi vezetékről, míg a magyaron 95 kilométerről van szó. A várható szlovákiai költségek mintegy 20 millió euró, míg a magyarországiak mintegy 100 millió euró nagyságúak. Az Európai Unió tavasszal 30 millió eurós támogatást szavazott meg a projektnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.