A bizottságot még 2005-ben, a most zajló hétéves (2007-2013) keretköltségvetés megalkotásakor lezajlott éles viták során bízták meg a tagországok állam- és kormányfői, hogy tegyen javaslatot a büdzsé szerkezetének reformjára, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a kibővült unióban és a változó nemzetközi versenykörülmények között a jelenlegi szerkezet nem tartható. A reformot leginkább az úgynevezett nettó befizetők sürgetik, azok az országok, amelyek többet fizetnek be az uniós költségvetésbe, mint amennyit onnan kapnak. Ők arányosabbá akarják tenni a befizetéseket, és szeretnének teljes bizonyosságot afelől, hogy adófizetőik pénzét olyan célokra fordítják, amelyek tényleges uniós hozzáadott értéket jelentenek mindennapi életükhöz.
Mint a bizottság szóvivője előzetesen elmondta, javaslatánál a testület figyelembe veszi a mostani periódus eddigi tapasztalatait. A tagországok évről évre éles vitákat folytatnak arról, mekkora mértékben kell növelni a kiadásokat, és egyes tagállamok gyakran megkérdőjeleződik a két legnagyobb tétel, a mezőgazdasági kiadások és az elmaradottabb régiók és ágazatok felzárkóztatására szánt (kohéziós és strukturális) támogatások arányának létjogosultságát.
A jelenlegi költségvetési kereteket húsz évvel ezelőtt hozta létre az EU. Azóta azonban 12-ről 27-re bővült a szervezett taglétszáma, sok gazdaságilag kevésbé fejlett ország csatlakozott, az új tagállamok többsége így a közös költségvetés nettó kedvezményezettje. Megjelent a közös pénz, fokozódott a gazdasági világverseny, nőtt az EU energiafüggősége, megmutatkoztak az öregedő népesség problémái, és új kihívásként jelent meg a nemzetközi terrorizmus és a szervezett bűnözés. Az elméleti elképzelés szerint a keretköltségvetési szerkezetnek mindezen problémákra reagálnia kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.