A nagyvállalkozó szerint keresztény hagyomány, hogy a vasárnap vásárnap, és a plázák népszerűsége a régmúlt iránti nosztalgikus érzéseken alapul - írja az Index.
„A bevásárlóközpont a legkorszerűbb vásárlási forma” – mondja az interjúban Demján, aki szerint csak „fonnyadt szemlélettel rendelkező magyarok püfölik a központokat”.
A nagyvállalkozó szerint plázákra és hipermarketekre egyaránt szükség van: az előbbiek egy fedett piac hangulatát teremtik meg – a kínálatuk komplexitásának érzékeltetésére említette, hogy a Westendben több az üzlet, mint a fővárosi Rákóczi úton –, utóbbiak pedig lehetővé teszik a legolcsóbb bevásárlást.
"Ezek az egységek nélkülözhetetlenek (...) a legjobb árat kínálják. Ha nem lennének hipermarketek, akkor 15 százalékkal lenne drágább átlagban az élelmiszer" – mondta Demján, az Ingatlan és Befektetés lapnak aki szerint "nem sírni kell, hanem csinálni egy magyar hipermarket-láncot valakinek". A nagyvállalkozó szerint emellett a magyar gazdaságnak ki építenie azokat a kapacitásokat, amelyekkel ki tudja szolgálni a hipermarketek igényeit.
Az interjúban beszél Demján a kereskedelem vasárnapi zárva tartását szorgalmazó politikusi szándékokról is. "A vasárnap vásárnap – ez egy keresztény hagyomány. Már a középkorban is így volt, mindenki izgalommal várta, hogy megnézze a kereskedők portékáit, a mutatványosokat" – mondta, hozzátéve: a bevásárlóközpontok népszerűsége a régmúlt iránti nosztalgikus érzéseken alapul.
Az interjúban az indulásról, a végül már több mint hatvan egységből álló Skáláról is kérdezik Demjánt. „ A legvidámabb barakk jelzőt az ország a Skálának köszönhette, hatására az áruellátás rendszere teljesen megváltozott”, mert felrúgtuk azt a sztálini szemléletű kereskedelmi elosztási rendszert, amiben a minisztériumok mellett működő szakmai bizottságok diktáltak. A Skála ehelyett megkereste azokat a hazai termelőket, akik jó minőségben tudtak szállítani.
„Általában a felesleges kapacitásokat használtuk ki, és nagyon sokszor áruval fizettünk. Narancsot, almát, de egyszer például cementet is adtunk, volt többek közt saját gyártású TV-nk, textilárunk és számos más termékünk” – sorolta a belföldi beszerzési módszereiket. Elmondta azt is, hogyan döntötték el, mit importáljanak: „egyenesen a vámosokat kerestük meg, akiktől megtudtuk, mit hoznak be, és mit visznek ki az országból, ez volt a piackutatás”.
Kérdésre azt is elmondta, hogy nincs napirenden a WestEnd II megépítése, „és addig nem is lesz, amíg a város tőlünk 20 milliárdos fejlesztést kér, hogy beruházhassunk, miközben egy külföldi befektető 20 milliárdot kap, hogy ugyanannyi munkahelyet teremthessen, mint amennyit mi szeretnénk. Addig is a WestEnd II helyett Krakkóban felépítettük a Bonarkát, ami szintén egy kiváló fejlesztés, a város büszkesége” – tette hozzá.
Az Alle bevásárlóközponttal kapcsolatban kiemelte, hogy „egy korrekt, jól megépített központnak tartom, de ez nem azt jelenti, hogy én is ilyet építtetem volna. Inkább ingatlanfejlesztői és nem kereskedői szemlélettel készült, de a konkurenciáról kizárólag jót szeretek mondani”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.