BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Iskolapadból munkahelyre? - A németek belebuktak

Egy friss felmérés szerint Németországban a fiatalok jóval kisebb eséllyel jutnak munkához, mint más, fejlett országokban.

Németországban a 25-29 éves korosztályokhoz tartozó fiatalok munkanélküliségi aránya meghaladja a 18 százalékot, és ezzel a német munkaerőpiacon a problémás munkaerőcsoportokhoz tartoznak. A munkanélküliségi ráta a 20-24 éves korosztályhoz tartozó fiatalok esetében is meghaladja a 15 százalékot - tűnik ki abból a tanulmányból, amelyet a Bertelsmann Stiftung és a bonni Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit készített.

A 27 OECD-államhoz viszonyítva Németország a 20-24 éves korosztályokhoz tartozó fiatalok, valamint a 25-34 éves korosztályokhoz tartozó felnőttek esetében a tizenhatodik, illetve a tizenhetedik helyen szerepel. Az alapítvány ezért célzott képzési támogatásokat követel, valamint az általános iskolából a szakiskolába való átmenet biztosítását. A felmérés eredményei szerint ugyanis jelenleg nem hatékony a diákok szakképzésbe történő becsatornázása, az egyes hallgatók esetleges lemaradásait nem kompenzálja a rendszer, így nem garantált a munkaerőpiaci siker sem.

Az alapítvány célzott támogatást követel a fiatalok részére. Mint arról a DPA beszámol, a szervezet "intézkedésdzsungel" helyett két utat javasol: kapjanak a képzésre garanciát azok a fiatalok, akik képesek képzés abszolválására. A különleges nevelési igényű fiatalok számára pedig dolgozzanak ki speciális életpályát az illetékesek.

Mint arról korábban beszámoltunk, a magyar kormány jelenleg fontolgatja, hogy 18-ról 15 évre mérsékli a tankötelezettség korhatárát. A kabinet elképzelései szerint így azok, akik nem szeretnének továbbtanulni, rövid szakképzés után elhelyezkedhetnének a munkaerőpiacon. A lapunk által megkérdezett pedagógia szakértők azonban nem értenek egyet az elképzeléssel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.