BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb sztráda épül

Heteken belül a kormány elé kerülhet az a tervezet, amely a hazai gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztését tartalmazza 2027-ig. A koncepció is jól mutatja, az Orbán-kormányzat a korábbiaknál kisebb hangsúlyt fektet a sztrádaépítésekre. Az említett periódusban összesen csak 334,7 kilométernyi új szakasz épülne.

Tegnap ugyan újabb 31,6 kilométernyi sztrádaszakaszt avattak, s átadtak egy új hidat is, az ilyen ünnepi pillanatok az elkövetkező években ritkábban fordulnak majd elő: az Orbán-kormány kisebb hangsúlyt helyez a látványosabb autópálya-építkezésekre, inkább kisebb költségű fejlesztéseket preferál, illetve általában véve sem első számú célja a közúti fejlesztés.

Nem csak az Új Széchenyi-terv mutatja ezt. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által összeállított, 2027-ig szóló gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programból is ez olvasható ki. A program gördülő terv, amelynek a lényege: a finanszírozás rendelkezésre állásának a függvénye az, hogy pontosan mikor valósulnak meg az egyes projektek, csak a sorrend biztos.

Ha a kormány elfogadja a tervet, akkor 2027-ig összesen 861,8 milliárd forintot fordítanának autópálya-fejlesztésekre. Ennyiből 334,7 kilométernyi új szakasz épülne, s 294,1 kilométernyit bővítenének. A terv a gyorsforgalmi, továbbá a főúthálózat fejlesztésére fordítható kereteket 2014 és 2020 között éves átlagban 180 milliárd, 2021 és 2027 között 230 milliárd forintra taksálja. A finanszírozás zömmel uniós források terhére képzelhető el.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.