Nem csak az Új Széchenyi-terv mutatja ezt. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által összeállított, 2027-ig szóló gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programból is ez olvasható ki. A program gördülő terv, amelynek a lényege: a finanszírozás rendelkezésre állásának a függvénye az, hogy pontosan mikor valósulnak meg az egyes projektek, csak a sorrend biztos.
Ha a kormány elfogadja a tervet, akkor 2027-ig összesen 861,8 milliárd forintot fordítanának autópálya-fejlesztésekre. Ennyiből 334,7 kilométernyi új szakasz épülne, s 294,1 kilométernyit bővítenének. A terv a gyorsforgalmi, továbbá a főúthálózat fejlesztésére fordítható kereteket 2014 és 2020 között éves átlagban 180 milliárd, 2021 és 2027 között 230 milliárd forintra taksálja. A finanszírozás zömmel uniós források terhére képzelhető el.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.