A KSH által csütörtökön közölt részletes ipari termelési adatok nagy meglepetést nem okoztak, a fő számok megegyezetek az előzetes adatokkal. Az ipari termelés volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva 2011 februárjában 14,3 százalékkal nőtt, a munkanaphatástól megtisztított és a kiigazítatlan index szerint is. A termelés az év első két hónapjában 13,8 százalékkal magasabb volt, mint 2010 azonos időszakában. A szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított februári ipari termelés januárhoz képest 0,9 százalékkal emelkedett.
Suppan Gergely, a TakarékBank elemzője a feldolgozóipari ágazatok új rendeléseinek több mint 28 százalékos éves bővülésére hívta fel a figyelmet. Az adat azt vetíti előre, hogy az ipari termelés növekedése továbbra is robusztus marad, még ha lassul is a második félévben a bázishatások miatt. Az év egészében az elemző 10 százalék körüli növekedésre lát reális esélyt.
Különösen kedvezőnek nevezte Suppan Gergely, hogy 13 ipari alágból 12-ben növekedést mért a KSH, ami az élénkülés szélesedését jelzi, és bizakodásra ad okot, hogy a textilipar is kezd magához térni.
A magyar termelés számára meghatározó német konjunktúra ugyan kissé megtorpant, de a növekedés nem állt meg. Kifejezetten jól alakulnak a német autóipari értékesítések, és bár a japán katasztrófa miatt lehetnek beszállítói problémák, de az értékesítések dinamikája továbbra is fennmarad.
Ugyancsak a megrendelések kedvező alakulását és a kimagasló exportteljesítményt emelte ki Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház elemzője is.
A februári részletek alapján úgy vélte, hogy a belföldi értékesítés is bővülésnek indult, ami a GDP növekedésének egészségesebb szerkezetét jelzi, és növeli a kormány által kitűzött 3 százalékos, idei gazdasági bővülés esélyét. A csütörtökön közölt adatok bizakodásra adnak okot és Tóth Gergely szerint azt is bizonyítják, hogy a decemberi visszaesés csak egy egyszeri, rendkívüli kiesés volt a trendből, az ipari növekedés azonban töretlen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.