Az Új Széchenyi Terv kiírására néhány hét múlva benyújtandó pályázat alapját képező tanulmányt kedden sajtótájékoztatón mutatta be Szita Károly (Fidesz) polgármester és Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelmi Tanszék vezetője.
A pályázatot egy helyi élelmiszerek értékesítését szolgáló üzlet megépítése mellett a Kaposvár védjegy kialakítására, illetve a program népszerűsítésére, a helyi élelmiszerek fogyasztásának az ösztönzésére nyújtja be az önkormányzat.
A kaposvári élelmiszergazdaság már ma is több mint ezer embernek ad munkát - hangsúlyozta a polgármester. A cél az - tette hozzá, hogy a minőségileg garantált helyi termékekből még többet értékesíthessenek a helyi feldolgozók, növelve ezzel a város számára kulcsfontosságú foglalkoztatást, egyúttal bővítve a minőségi terméket kínálatát.
Szita Károly közölte: a program részeként a Kaposvárral beazonosítható termékek - tej, méz, hús, vagy egyéb élelmiszer - eredetét és a minőséget védjeggyel garantálják, az értékesítéshez pedig a felújított kaposvári piacon biztosítanak lehetőséget egy erre a célra épülő boltban.
Szakály Zoltán, a tanulmány készítője országos szinten egyedülállónak nevezte az önkormányzat elkötelezettségére, a Kaposvári Egyetem tudásközpontjára, valamint a patrióta gondolkodásra épülő kaposvári modellt, amelynek célja a város élelmiszergazdaságának erősítése.
A program új lehetőséget jelent a kaposvári élelmiszeripar, illetve az itt élők számára - emelte ki a tanszékvezető tanár. Egy márkázott, Kaposvár védjeggyel ellátott - akár turisztikai szempontból is vonzó -, helyi élelmiszereket árusító üzlet már 200-250 termékkel gazdaságos lehet - vélte, hangsúlyozva: ehhez szükség van a helyi vásárlók megnyerésére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.