A KSH és az Ecostat gyorsbecslése alapján Magyarország bruttó hazai terméke 2,4 százalékkal, a naptári hatás kiszűrésével 2,3 százalékkal növekedett 2011 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint az előző negyedévhez viszonyítva 0,7 százalékkal növekedett a bruttó hazai termék. A becslés korlátozott információs bázisra épül, így a végleges adatok a gyorsbecslésben közöltektől.
Elemzők is 2,4 százalékos éves GDP-növekedéssel számoltak. Szabó Péter, a KSH nemzeti számlák főosztályának vezetője elmondta: az előző negyedévekhez hasonlóan termelési oldalról továbbra is az ipar, felhasználási oldalról pedig az export húzza a gazdasági növekedést.
Az előző évi súlyos visszaesés után 2010-ben 1,2 százalékkal nőtt Magyarország bruttó hazai terméke (GDP). A negyedik negyedévben 0,2 százalékkal nőtt a GDP az előző negyedévhez képest és 1,9 százalékkal 2009 utolsó negyedéhez képest. A naptárhatás kiszűrésével 1,7 százalékkal nőtt a GDP az egy évvel korábbival összehasonlítva.
A bruttó hazai termék volumene a negyedik negyedévben 2,3 százalékkal nőtt a szezonális és naptári hatás kiszűrésével az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Az összehasonlító árakon számított adatok szerint a tavalyi bruttó hazai termék - a növekedés ellenére is - 2005 óta a legalacsonyabb, azaz messze nem egyenlítette ki az előző évi 6,7 százalékos visszaesést.
Az öt negyedéven át tartó gazdasági visszaesés a múlt év első negyedében megállt, és azóta a gazdaság gyorsuló ütemben nőtt. A növekedés motorja a tavalyi negyedik negyedévben is, csakúgy mint az egész év során, a feldolgozóipari termelés, a fogyasztási oldalon pedig az export volt.
Németországban szintén pénteken tették közzé az első negyedéves GDP adatokat. A statisztikai hivatal jelentése szerint a vártnál nagyobb ütemben, az előző negyedévhez képest - a szezonális hatásoktól tisztított mutató szerint - 1,5 százalékkal nőtt a német gazdaság az első negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.