Ezzel arra utalt, hogy ez évtől a szervezet nélküli háromtagú testület akár visszaküldési jogával élhet a büdzsé őszi benyújtásakor. A csupán véleményezési jogkör nem fékezte meg az eladósodást, mint azt az előző időszak tapasztalatai is mutatták – mondta el Domokos, hozzátéve: 2012-től már közjogi intézmény a KT, nélküle nem fogadható el a büdzsé.
A testület működési kereteit ősszel pontosítja egy sarkalatos törvény, de az irányelv már most világos: csökkenő pályán kell tartani az adósságállományt. Domokos azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy nincs az az intézmény, amely egy rossz kormányzást arra tud szorítani, hogy felelősen gazdálkodjon.
A számvevőszék háttérintézete, az Ászkut fogja megalapozni az elnök tanácsbeli döntéseit. A Világgazdaság kérdésére Domokos megerősítette: a jegybankban is lesz egy elemző csoport, amely a tanácsi döntésekhez végez háttérszámításokat, de eltérő szempontok szerint. Az ÁSZ inkább a költségvetési makropályát övező kockázatokra, a fenntarthatóságra koncentrál, míg az MNB a pénzügyi megalapozottságot vizsgálja. Az ÁSZ nem készül a kormányéval versengő makrogazdasági prognózist készíteni, ám az egyes költségvetési tételekkel kapcsolatban konkrét számokat is tartalmazni fog az Ászkut véleménye.
Az MNB-t ellenőrző ÁSZ elnöke a tanács egyik tagja, a másik a jegybank felügyelőbizottságának elnöke, Járai Zsigmond, aki az MNB felügyelőbizottságát is ellenőrzi. Ez nem a legjobb, de ettől a tanács még tud működni – vélekedik Simor.
Az MNB-t ellenőrző ÁSZ elnöke a tanács egyik tagja, a másik a jegybank felügyelőbizottságának elnöke, Járai Zsigmond, aki az MNB felügyelőbizottságát is ellenőrzi. Ez nem a legjobb, de ettől a tanács még tud működni – vélekedik Simor. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.