A GfK nürnbergi kutatóintézet indexe márciusban első ízben emelkedett - írja a Handelsblatt. A német üzleti lap által idézet felmérés szerint a júliusra számított fogyasztói hangulat mutató Németországban meglepetésszerűen 5,6-ról 5,9 pontra emelkedett, négy hónapos mozdulatlanságot követően. A Reuters által megkérdezett elemzők 5,3 pontos indexet vártak.
A megkérdezett kétezer német fogyasztó a jövedelmek érzékelhető növekedésével és tartós jó konjunktúrával számol, ezért magasabb költést valószínűsít. Rolf Bünkl, a GfK szakértője szerint különösen a csökkenő munkanélküliségnek köszönhető, hogy egyre több fogyasztó várja pénzügyi helyzetének javulását. Ennek hátterében egyrészt az emelkedő bérek állnak, másrészt az a tény, hogy a munkanélküliek számának csökkenésével erősödik a munkavállalók tárgyalási pozíciója a béreket illetően.
A viszonylag magas infláció ellenére az idei első negyedben Németországban a reálbérek kereken 2 százalékkal, évek óta nem látott mértékben nőttek. A bizakodást erősíti, hogy a Bundesbank és több elemzőintézet is emelte az idei évre vonatkozó növekedési prognózisát. Bürkl arra számít, hogy a német gazdasági idén is a tavalyihoz hasonló dinamizmussal erősödik majd. Az IMK intézet például 4 százalékos növekedésre számít, ugyanakkor a vállalati szektor nem ennyire optimista.
Az Ifo intézet 7 ezer menedzser bevonásával végzett felmérése szerint a vállalatvezetők konjunktúrával kapcsolatos várakozásai ismét romlottak, immár a negyedik egymást követően alkalommal. Az intézet német üzleti hangulatot mérő indexe elemzői várakozások szerint júniusban 113,4 pontra eshet az előző havi 114,2-ről. Szintén kellemetlen meglepetést okozott a ZEW intézet mérése, amely másfél éves mélypontot jelzett a konjunktúra tekintetében és az elemzői várakozásokat is alulmúlta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.