A NAV azt követően kezdeményezett közbeszerzést, miután az idén áprilisban a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság igazolta, hogy a központosított beszerzés keretében nincsenek olyan autók, amilyenekre a hatóság igényt tart. A felhívásban 100 személyautó szerepelt, amelyekből 20 középkategóriás, 70 felső-középkategóriás, további 10 darab pedig jobb felszereltségű felső-középkategóriás volt. A végső darabszám minden kategóriában 20 százalékkal több vagy kevesebb is lehetett volna.
Az ajánlati dokumentációt 18 cég vásárolta meg, végül azonban csak egy, a Schiller Autóház Kft. adott be ajánlatot, és meg is nyerte a pályázatot. Mindhárom kategóriában Opelt ajánlott. A tendert előbb a Porsche Hungária Kft., majd a Renault Hungária Kft. is megtámadta a KDB előtt azzal az indokkal, hogy a felhívás determinált volt, így a legtöbb ajánlattevő kiesett a versenyből.
Példaként hozták fel, hogy az autó hosszának 4 méter 49 centiméter és 4 méter 52 centiméter közé kellett esnie. A motorokra pedig olyan ajánlatot - Euro 3 és Euro 4 - is be kellett adni, amelyek már nem helyezhetők forgalomba Magyarországon.
A KDB indoklásában hangsúlyozta, hogy a verseny nem korlátozható a műszaki tartalom túlzott meghatározásával. Ebben az esetben a műszaki meghatározottság úgy értékelődik, hogy felülírja az ajánlati árat.
A KDB a jogsértések miatt az ajánlati felhívástól az eredményhirdetésig megsemmisítette a tendert, emellett egymillió forint bírság kiszabását is szükségesnek tartotta.
A KDB ritkán szab ki bírságot, amennyiben a jogsértés - egy új eljárással - reparálható, a 320 millió forintos érték miatt ezúttal azonban ezt a szankciót is alkalmazták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.