A GfK Európai Fogyasztói Hangulat felmérésében vizsgált országok - Ausztria, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Franciaország, Németország, Görögország, Olaszország, Lengyelország, Románia, Spanyolország és az Egyesült Királyság – lakossága teszi ki az Európai Unió 27 tagországának népességének közel 80 százalékát.
Miután a válság elérte mélypontját, a legtöbb európai országban elindult a kilábalás időszaka. Ehhez hasonló utoljára a második világháború idején volt. Számos országban enyhe emelkedés figyelhető meg a gazdasági mutatókban az első negyedévhez képest. Ugyanakkor a pénzügyi és gazdasági válság következményein még korántsem jutottak túl.
Sok fogyasztó még bizonytalan, és nincs meggyőződve arról, hogy a fellendülés valóban tartós lesz. Néhány országban (leginkább Görögországban) a lakosságnak még mindig a pénzügyi válsággal és annak nehézségeivel kell szembesülniük. A folyamatok további bizonytalan alakulása hatással van a fogyasztói bizalomra és a gazdasági növekedésre is.
Magyarországon a fogyasztói bizalom csökkenő tendenciája megfordult 2011 júniusában, és növekedésnek indult. Az index értékének növekedését azonban óvatosan kell értékelni, mert csak a következő időszakokban fog eldőlni, hogy mennyire stabil ez a bizakodás – derül ki a Corvinus-GfK Fogyasztói Bizalom Index felméréséből. A magyarok a korábbinál jobban bíznak az ország gazdasági helyzetének rövid távú javulásában.
Magyarországon az inflációs várakozások kicsit kedvezőbb képet mutatnak, mint korábban. Ennek ellenére a lakosság túlnyomó része (76 százalék) továbbra is az árak emelkedésére számít.
Hazánkban ugyanakkor még mindig kritikusan alacsony szinten áll a vásárlási hajlandóság, de enyhe emelkedés volt megfigyelhető az idei II. negyedévben. A mutató további alakulása nagymértékben függ a makrogazdasági helyzettől és a kormányzati intézkedésektől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.