Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár minderről szerda este beszélt, hangsúlyozva, hogy a budapesti közösségi közlekedés biztosítása érdekében szükség van a második részlet kifizetésére. Tarlós István főpolgármester még februárban jelentette be, hogy 19 milliárd forintos állami támogatást kaphat a BKV. Ennek első részlete, 10 milliárd március végén érkezett meg a közlekedési céghez.
Az utóbbi hetekben kissé feszültek voltak a budapesti városvezetők, hiszen amennyiben ez a 9 milliárd nem érkezett volna meg a BKV-hoz, a cég fizetésképtelenné vált volna. Az ok: a BKV saját hiteleit már nem lehet megújítani, újakat pedig csak akkor kaphatna, ha ezek „mögé” állami garanciavállalás kerülne.
A pénzintézetek már csak azért is vonakodnak a BKV hitelezésétől, mert jövő márciusban lejár a cég közszolgáltatói szerződése. Megújításához pedig több feltételnek teljesülnie kell, ilyen a személyszállítási törvény megújítása is. Ennek leginkább vitatott része az, amely a költségek viselését illeti, jelenleg ugyanis évente mintegy 40 milliárd forint hiányzik a vállalat büdzséjéből. A helyzet rendezésére minden bizonnyal a 78 milliárdos adósság átvállalásával párhuzamosan kerülne sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.