Ennek megvannak a sajátos játékszabályai, ezért vannak még feladatok. Az innováció alapú versenyképességi modell hatékonyabbnak bizonyult, mint a befektetésekre alapozó, ez a piramis csúcsa. Amikor minket befektetésre nem ajánlott kategóriából leminősítenek, akkor az eróforrás alapú, kezdetleges szintre sorolódunk vissza, de a szükséges erőforrásokat még ehhez is keressük – fogalmazott Chikán Attila.
Az innovációs járulék jelentős rontása a felhasználás szempontjából, a leginnovatívabb szektort is sújtó különadók, és a befektetési lehetőségek általános rontása is azt jelenti, hogy egy lemaradott állapotból haladunk tovább visszafelé. Nem lehet meghatározni, ki az innovációért felelős a kormányzaton belül. De piszkálják a kutató hálózatot is, bár már eddig is pénzhiány volt, de az egyetemek átsorolása, létének bizonytalansága állandó gondot okoz.
A földrajzi elhelyezkedésünket sem használjuk ki, pedig sok szempontból megkerülhetetlen lenne Magyarország a nemzetközi szállításban. Az infrastruktúra fejlesztése azonban széttagolt, nincs összehangolva stratégia. A GDP-ben a logisztika 9-10 százalékot ér el, áttételes hatásai pedig még nagyobbak, mert meghatározza a költségszintet.
A többi hozzászólóhoz hasonlóan a volt gazdasági miniszter is kiemelte a bizalom szerepét a befektetési környezetben. A magyar vállalkozókat ugyanúgy sújtja a válság, mint a külföldieket, és nem szabad elfelejteni, hogy a külföldi befektetők között is vannak kis szereplők, nem mindegyik nagy multi. Az is szempont, hogy Magyarországon az egyes törvények addig érvényesek, amíg a lakosság jámborabbik része hajlandó azokat betartani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.