Szükségállapotszerű helyzet állt elő Budapesten – írta közleményében Tarlós István. A főpolgármester szerint „lényegében kezelhetetlennek minősíthető szituációt jelent” a 4-es és a 3-as metró Budapest számára.
Súlyos városi adósság, BKV-adósság, „az őrület határáig lepusztult közösségi járműállomány”, és különös szerződések – sorolta Tarlós közleményében a városra nehezedő legnagyobb terheket. Ezeket már 2010-ben is látni lehetett, de többnek csak most jelentkezett szerinte az igazán komoly hatása, és az egész évtizedet meghatározhatják ezek.
A metróügyek Tarlós szavai szerint „gyakorlatilag elérhetetlen pénzt” igényel, miközben a városnak egyre többet kellene önerejéből a BKV működésére is fordítania. A főpolgármester közleménye elsősorban a korábbi városvezetést kárhoztatja a problémákért. A közlemény úgy fogalmaz: „Demszky Gábor megálmodta a 4. metrót, és ennek érdekében gyakorlatilag hosszú távon lekötötte a város erőforrásait”. Megelőlegezve azt a felvetést, hogy ha ennyire nem szívleli az elődei által megkötött szerződéseket, akkor miért nem keresi az utat, hogy hogyan lehetne ezek alól kibújni, Tarlós annyit írt: a szerződésekből kiszállni csak egészen súlyos jogi- és anyagi áldozatok árán lehetne.
Az, hogy milyen jövőképet lát a főpolgármester Budapest előtt, nem derül ki a közleményből. Tarlós István erről mindössze azt írta: „nem azért jöttünk persze, hogy feladjuk ezt a küzdelmet, nem is fogjuk”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.