Nem a dugódíj volt az egyetlen ötlet, amelyet a főváros prezentált a kormánynak. Több elképzelés is született, hogyan juthatna többletbevételhez Budapest, hogy ne állami segélyekből kelljen fenntartani a néha szinte hónapról hónapra élő BKV-t, végül ezt választották közös megállapodásként.
A dugódíjat Tarlós István, mint azt múlt heti sajtótájékoztatóján elmondta, 400-500 forint körüli összegben képzeli el, az pedig a kerületi polgármesterek támogatásával már-már eldöntött tényként kezelhető, hogy a Hungária körút–Margit körút–Alkotás utca-Bocskai út szakaszon belül kéne fizetni. Valószínűleg a zónán belül élőknek nem kéne fizetniük. Az még nem eldöntött, hogy lesz-e egy még drágább belső mag, de ha igen, akkor logikusan adódna, hogy vagy a Nagy-, vagy a Kiskörúton belüli rész tartozzon oda, netán a kerülethatárok mentén húzzák meg – ezt jelenleg még vizsgálják.
Ahhoz, hogy ezt be tudják hajtani, valahogyan ellenőrizni is kell, ki fizeti be. Ez a korábbi fővárosi tanulmány szerint bajosan lehetne megvalósítható kezdetben másképp, mint emberi erővel, gépek nélkül, így viszont drága és rossz hatásfokú lenne. Nyíltan nem mondták ki, de ez lehet az ok, ami miatt felvetődhetett végső megoldásképp a hídpénz gondolata. A hidakat egyszerűbb átlátni és ellenőrizni, kevesebb munkával lehetne hozzájutni a bevételhez. Annak az eldöntése még csak a kezdeti tervezés fázisában van, hogy ez a díj mekkora lenne, ha egyáltalán létrejönne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.