Júniusban az üzleti szférán belüli változások hibahatáron belüliek. Az ipari bizalmi index kissé tovább csökkent. A termelési helyzet és a rendelésállományok megítélése nem változott, az exportrendeléseké még valamelyest javult is, a termelési kilátásoké viszont kissé rosszabb lett – közölte a GKI.
Az építőipari bizalmi index értéke minimálisan emelkedett. Az előző három hónap termelési színvonalának megítélése tovább romlott, a rendelésállományoké viszont minimálisan javult. A kereskedelmi bizalmi index kissé emelkedett. Az eladási pozíció megítélése csökkenő készletszint mellett romlott, míg a rendelések várható alakulását javulónak érezték a válaszolók. A szolgáltatói várakozások kissé romlottak. Az eddigi üzletmenet megítélése javult, a várható forgalomé azonban ennél erőteljesebben romlott a GKI szerint.
A foglalkoztatási szándék az iparban és a kereskedelemben, valamint kissé az építőiparban is gyengült. A szolgáltatók körében azonban nem változott, miként a fogyasztók körében sem erősödött a munkanélküliségtől való félelem. Az építőipar után az iparban is többségbe kerültek az árcsökkenésre számítók, bár itt még csak kismértékben.
A kereskedelmi cégek körében egy hónap alatt tovább csökkent az áremelést tervezők aránya, miközben az árnövelés átlagos mértéke is enyhén mérséklődött. A fogyasztók inflációs várakozása viszont kissé tovább erősödött. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése minden ágazatban sokat romlott, a fogyasztóknál viszont kissé, bár a májusi romlásnál sokkal kevésbé, javult.
A GKI fogyasztói bizalmi index júniusban a májusi, rendkívül nagy esés mértékének körülbelül felével emelkedett, de továbbra is csak a 2009. októberi értéknek felel meg. A lakosság saját pénzügyi helyzetének következő egy évét és a következő egy évben várható megtakarítási képességet valamivel kedvezőbbnek ítélte, mint egy hónappal ezelőtt. A lakosság saját anyagi helyzetének megítélése viszont a bizalmi index mérése óta nem tapasztalt alacsony szinten stagnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.