BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy lehetőség nyílik a magyar vállalatok előtt augusztus elejétől

Bő fél év alatt hárommilliárd forint jut a hazai mikrovállalkozások és kkv-k külpiaci megjelenésének segítésére.

Augusztus 1-től pályázhatók a külpiaci megjelenést támogató források a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint. Ekkor jelenik meg az Új Széchenyi Terv keretében megjelent a „Mikro-, Kis-, és Középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása” nevű (GOP-2012-3.3.3 kódszámú) pályázat.

A pályázat segítségével a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások a külpiacra lépés olyan alapvetően fontos tevékenységeit is finanszírozhatják, mint a humánerőforrás, az információszerzés, a szakmai tapasztalatcsere, és a piacfelmérések.

Az Export Kooperáció tagjai által nyújtott szolgáltatások a külpiacra lépés minden területét lefedik. A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keret 3 milliárd forint az elkövetkező bő fél évre. Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 3 millió forint, maximum 20 millió forint. A pályázatok benyújtása 2012. augusztus 1-jétől 2013. március 15-ig lehetséges.

„A külpiacra lépés során kulcsfontosságú a jogi és szerződéses háttér megfelelő kialakítása. Az Uniós jog egységes keretrendszert biztosít a vállalkozások nemzetközi terjeszkedéséhez, azonban még így is számos olyan országspecifikus jogi formula és szabályozás létezik, amelyek ismerete és megfelelő alkalmazása elengedhetetlenül fontos az újonnan érkező cégek számára” - hívja fel a figyelmet Szabó Dénes, ügyvéd, a Taylor Wessing e|n|w|c budapesti irodájának partnere, a Kooperáció egyik alapító tagja.

„A nemzetközi terjeszkedés elindítása meghatározó döntés egy társaság életében. Azonban sok esetben a külpiacok felé történő nyitás sikertelenné válik, ha a szervezet nem képes az új, megváltozott folyamatokat átültetni mindennapi folyamataiba” - állítja Klemens Wersonig. A Target Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, a Kooperáció másik alapító tagja azt mondta, a GOP-333 piacra jutást segítő támogatási konstrukció az által válik piacképessé, hogy szervezetfejlesztésen és menedzsmentfejlesztésen keresztül a külpiacra lépési stratégia megvalósítását követően is képes lesz a szervezet a megváltozott piaci körülményeknek és folyamatoknak megfelelni.

 

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.