Ennek kapcsán megemlítette, hogy megyei szinten több intézményt összevontak, amelyek ezáltal hatékonyabban működnek, viszont megvannak ezeknek a budapesti központi intézményei. Ez még nem jelenti azt, hogy egyből elbocsátásra lenne szükség - jegyezte meg. Úgy is megoldható a kérdés, hogy ahol nyugdíjba mennek a közszolgálatból, ott helyükre nem jönnek be újak.
Cséfalvay Zoltán beszélt arról, hogy a szürke gazdaság korlátozására több lépést tettek, köztük a készpénzfizetés korlátozását, a kisvállalkozások adózásának könnyítésére a kisadózók tételes adójának, illetve a kisvállalkozói adó bevezetését. Minden ilyen lépések lényege, hogy Magyarországon a szürkegazdaság kisebb legyen, amelynek mértéke - becslések szerint - a GDP 15-20 százaléka között mozog - mondta az államtitkár.
Cséfalvay Zoltán elmondta: a kisadózók tételes adójával, azaz a havi 50 ezer forint megfizetésével 8 adótételt, a kisvállalkozási adóval 5 adónemet vált ki a kisvállalkozások. Számításuk szerint a két adónemmel 20 milliárd forint adminisztrációs terhet lehet megtakarítani, a kiadózók tételes adója esetében 15-20 milliárd forint közötti, a kisvállalkozói adónál 30 milliárd forintnyi adóteher csökkenés lehet.
Felvetésre válaszolva Cséfalvay Zoltán közölte: felül kell vizsgálni az utazási kedvezményeket. Hozzátette: a MÁV és a Volán jelenleg nem működik hatékonyan, folyamatos állami támogatásra szorul, ami hosszú távon nem tartható. Mielőtt az állam nagyobb segítséggel belépne, meg kell tenni a szükséges átalakításokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.