A bizottság a költségvetést megalapozó törvénycsomaghoz nyújtott be zárószavazás előtti módosító javaslatot: ezzel azt tennék lehetővé, hogy utólag módosítsák a már elfogadott büdzsé főösszegét akkor, ha új nemzetközi kötelezettség tenné ezt szükségessé. Egyértelmű a célzás arra, hogy egy IMF/EU-megállapodás esetén át kéne írni a költségvetést.
Ennél is fontosabb lehet azonban, hogy abban az esetben is hozzá lehetne nyúlni a büdzséhez, ha az EU bírósága vagy más jogalkalmazó szerv olyan fizetési kötelezettséget róna az államra, amelyre a korábbi kiadási főösszeg nem adna lehetőséget. Vagyis ha valamely, utólag jogellenesnek minősített kormánydöntés miatt megbüntetnék az államot, akkor változtassanak a költségvetésen.
A 2013-as, most készülő büdzsé kapcsán komoly időbeli problémák merülnek fel - csak épp a szokásostól eltérve most nem az a baj, hogy túl későn készülhet el a végleges költségvetés, hanem az, hogy túl korán. A fő számokat már elfogadták, ahogy a nagyobb módosító indítványokat is, már a másodszor megnyitott részletes vitát is lezárták. Ami hátravan, az csupán az egyes fejezeteken belüli módosító javaslatokról történő szavazás, ebben a körben a fő számokon már nem lehet változtatni. Ezek után voksolhatnak a zárószavazás előtti módosítókról; abban a körben elvileg csak az egymásnak ellentmondó törvényrészleteket lehetne kiküszöbölni, de a gyakorlatban minden kormány szavaztatott meg akkor bármiféle változtatást, amire csak szükségük volt, ez után jöhet a végszavazás. Az átírás azonban problémás lehet, ha eközben nem tudni, hogy milyen megállapodást kötne a kormány az IMF-fel és az EU-val.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.