A kínai kormány a hét elején közzétett, a jövő év elején életbe lépő rendelkezése értelmében Kína vizein nem végezhetnek belföldi szállítási tevékenységet külföldi vállalatok, pénzügyi szervezetek és magánszemélyek. Nemcsak saját járműveiket nem használhatják a külföldiek belföldi szállításra, de kínai hajókat és szállítási helyeket sem bérelhetnek, és semmilyen más módon nem vehetnek részt a belföldi vízi szállítási tevékenységben vagy hajózási szolgáltatás értékesítésében.
A rendelkezés a kínai állampolgároknak is előírja a külföldi tulajdonú hajók használatának korlátozását, ez alól kivétel akkor lehetséges, ha hiány mutatkozik kínai tulajdonú hajókból, ám még ekkor is szükséges a kínai kormány beleegyezése. A rendelkezések a Hongkongban, Makaón és Tajvanon regisztrált hajókra is érvényesek, az alól különleges kivétellel mentesülhetnek az érintettek.
A kínai vezetés a nemzetközi kereskedelem lassulását nyögő hajózási iparát próbálja az új rendelkezésekkel segíteni, amelyet a kedvezőtlen külső körülmények mellett a belföldi túlzott kapacitások is sújtanak. A kínai vezetés szeptemberben egy egyezer milliárd jüanes (34 ezer milliárd forint) infrastrukturális csomagot jelentett be a gazdaság fellendítésére. Ennek része hét nagy vízi fejlesztési projekt is, melyek részletei egyelőre nem ismertek, az új rendelkezések azonban arra engednek következtetni, hogy abból a külföldi cégeket kizárhatja majd a vezetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.