Élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból kiskereskedelmünk bevétele 4 százalékkal haladta meg idén július-szeptemberben az előző évi hasonló periódusét. Ez földrészünkön az ötödik legnagyobb növekedési ütem – írja a Nielsen. Az európai átlag 3,1 százalék.
Mennyiséget tekintve, ugyanebben az időszakban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a napi fogyasztási cikkek bolti forgalma. Nálunk az eladás átlag 2 százalékos csökkenését regisztrálták. Ezt meghaladó mértékben, 3-5 százalékkal kevesebb árut adtak el Csehországban, Görögországban és Portugáliában. Az európai átlag mínusz 0,4 százalék.
„A folytatódó gazdasági zavarok kedvezőtlenül hatnak az európai fogyasztók vásárlási szándékaira” - állapítja meg Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója. Huszonegy vizsgált európai országban az értékben mért forgalom növekedési üteme tovább csökkent. Ugyanis az idei második negyedévi, átlag 3,4 százalék növekedés után plusz 3,1 százalékot regisztráltunk a harmadik negyedév során. A növekedés legnagyobb mértékét érték szempontjából Törökország érte el 10, Finnország 8, Szlovákia és Lengyelország 6-6 százalékkal. Viszont csökkenést jeleznek a forgalom adatai értéket tekintve Görögországban.
A drágulás mértéke kisebb lett vagy változatlan maradt a vizsgált országok többségében. Ha az összképet nézzük, az árak növekedési üteme lassul: Európában átlag 3,5 százalék a harmadik negyedév során. Az idei második negyedévi mutató plusz 4,2 százalék, míg az első negyedévi mégplusz 4,5 százalékot ért el. (Mindig a tavalyi hasonló periódushoz képest).
„Mennyiség szempontjából földrészünkön az átlagos eladás trendje a második negyedévhez hasonlóan, újra csökkenést jelez, de üteme lassul. Akkor ugyanis mínusz 0,8 százalékot állapítottunk meg, míg legutóbb július-szeptember során csak mínusz 0,4 százalékot, a tavalyi harmadik negyedévvel egybevetve” – mutat rá a Nielsen európai igazgatója. „Itt a trend legpozitívabb Lengyelországban és Írországban; mutatójuk egyaránt plusz 4 százalék.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.