A projekt keretében 2014-től új, alacsonypadlós járművek állhatnak forgalomba az 1-es, a 3-as, a 19-es és 61-es villamos vonalakon, illetve a trolibuszhálózaton. A támogatás összege nettó 43 milliárd forint, a főváros 250 milliós önrészt biztosított a projekthez.
Tarlós István főpolgármester az aláírást megelőzően szerdán azt mondta, fontos állomáshoz érkeztek, amely méltó Budapest múltjához, nemzetközi híréhez. Kiemelte, hogy az elmúlt két évben szinte az alapjairól kellett a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztési koncepcióját újratervezni, s ebben nagy segítséget nyújtott a több mint 100 milliárdos új forrás, amelyet a közlekedés megújítására használhatnak.
A beruházás részleteiről szólva Tarlós István elmondta, 37 villamos és 24 trolibusz beszerzését kezdhetik meg, 25 villamos 34-36 méteres, 12 pedig a Combino villamosokhoz hasonlóan, 54-56 méteresek lesz, utóbbiak az 1-es villamosvonalon közlekednek majd. Kitért arra is, hogy a villamosok és trolik évente mintegy 400 millió utast szállítanak, de az átlagéletkoruk magas, ezért a járműpark megújítása kiemelten fontos cél.
Völner Pál államtitkár az ünnepélyes aláíráson azt mondta, az összes közösségi közlekedést használó utas kétharmadát Budapesten és az agglomerációban szállítják el, ezért az 1-es és 3-as villamosvonal meghosszabbítása és felújítása mellett ez a járműbeszerzés is legalább ennyire fontos lépés. Kiemelte, Budapest jó úton jár, mivel gazdasági, turisztikai vonzereje a közösségi közlekedés nélkül nem értelmezhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.