A Nielsen felmérésének eredményei szerint a magyar fogyasztók jóval kedvezőbbnek várják személyes pénzügyi helyzetüket a következő egy évben, mint három hónappal korábban. Ennek köszönhetően a magyar fogyasztói bizalmi index is nőtt, így Magyarország bekerült a világ tíz olyan országa közé, ahol a legnagyobb mértékben javult ez a mutató. Az idei év első negyedévében a bizalmi index az előző negyedévi 37 pontról 43-ra emelkedett Magyarországon.
A módszertan kapcsán a kutatócég megjegyzi: ahol a fogyasztói bizalmi index kisebb, mint 100, ott pesszimisták a fogyasztók, míg a 100 pont feletti érték azt mutatja, optimistán ítélik meg a közeljövő gazdasági kilátásait.
Az európai felmérésben szintén kedvezően változott a fogyasztói bizalmi index. A vizsgált huszonkilenc országból húszban emelkedett a mutató az első negyedévben. Ennek ellenére Európában a fogyasztói bizalmi index átlagosan ugyanúgy 71 pont lett az első negyedévben, mint a tavalyi negyedik negyedév során. A legnagyobb fogyasztói bizalmi indexet elért hat európai ország Norvégia 106, Svájc 100, Dánia 95, Németország 91, Ausztria 90, Törökország és Svédország 83-83 ponttal.
A felmérésből az is kiderül, hogy azok aránya, akik helyzetüket jónak várják Magyarországon a következő 12 hónapra, 17 százalék, míg a korábbi 12 volt. Negatív véleményt viszont kevesebb állampolgár, összesen 77 százalék adott, a korábbi 84 százalék után.
Arra a kérdésre, hogy anyagi helyzetüktől függően a vásárlók meg tudják-e venni a számukra szükséges javakat ebben az időszakban, a válaszadók 8 százaléka felelt igennel az előző negyedévben, míg 2013 első negyedévében az arányuk 11 százalékra emelkedett.
A munkahelyeket illető kérdésekben nem volt ennyire jó a helyzet - írja a Nielsen, jelezve, hogy a magyar válaszadók 4 százaléka tartja a munkahelyét "többé-kevésbé jónak" a következő tizenkét hónapban. Ez 1 százalékponttal több lett, mint az előző felmérésnél volt. "Nem olyan jónak" vagy "rossznak" 93 százalék látja helyzetét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.