„Ennek nem az az oka, hogy a biztosítók ki akarnak bújni a szolgáltatások alól, hanem egyszerűen olyan körülmények alakulnak ki az adott országban, amelyek között nem képesek szolgáltatni” – magyarázza Schmidt Huba, az AIG Magyarország egyéni utasbiztosításokkal foglalkozó vezetője. Ha például lezárják egy országban a repülőtereket, vagy nem működnek a kórházak, a biztosítók nem képesek a szerződésnek megfelelően hazaszállítani az ügyfelet, vagy a külföldi egészségügyi ellátását biztosítani. A terrorcselekmények, sztrájkok, háborúk vagy lázadások is ugyanezért számíthatnak vis major esetnek a biztosításokban, mivel ilyenkor gyakran lehetetlenné válik a szerződés szerinti szolgáltatások biztosítása.
A vállalati utasbiztosításoknál némileg más a helyzet, több kockázatot is vállalnak a biztosítók, mint az egyszerű turisták esetében. A biztosítók abból indulnak ki, hogy az üzleti utak a kockázatos országokba kevésbé elkerülhetők, mint a magánjellegűek, emellett az üzleti ügyben utazók biztonságára a külföldi partnerek többnyire ügyelnek.
Amikor 2010 tavaszán kitört Izlandon egy vulkán, az AIG vállalati utasbiztosítása megtérítette az ügyfelek költségeit, és segítettek a szervezésben is. A vállalati utasbiztosításoknál is kizáró ok a háború és a terrorizmus, de ha megtámadják egy zavargás során a biztosítottak, és megsérül, akkor ugyanúgy szolgáltat biztosító, mintha egy átlagos nyaraláson szerzett baleset után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.