A létszám nagyobbik részét a következő két évben veszik fel, 2015-ig még további több száz munkatárssal bővül a létszám. Az Opel 2010-ben indította el 500 millió eurós beruházással a Flex motorgyár projektet új generációs kis- és középkategóriás benzin- és dízelmotorok gyártására. Az új, rugalmas termelési rendszerben működő üzem 2013 elején kezdte el a termelést, fokozatosan indítják be a középkategóriás dízel- és a kiskategóriás benzinmotorok gyártását.
2013. februárjában Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke és Orbán Viktor miniszterelnök a Flex gyár további, 130 millió eurós kapacitásbővítését jelentette be, amelyet a vállalat az 1,4 literesnél nem nagyobb motorok várható nagy keresletével indokolt. Harmadik lépcsőként, júliusban újabb döntés született, miszerint még 60 millió euróval fejelik meg a fejlesztést, amely további, 1,8 literes motorok gyártására alkalmas gyártósorok vásárlását biztosítja. A gyár kapacitása ezzel 2015-re évi 650 ezer darabra nő, nem számítva ide a hagyományos Family motorokat. Addigra 1000 embert fognak foglalkoztatni.
Csontos Judit tájékoztatása szerint a munkatársak több mint 80 százaléka fizikai területen fog dolgozni, operátorokat és karbantartókat vesznek fel elsősorban. A szóvivő elmondta, hogy az Opel kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az új belépők ne csak a munkakörükkel kapcsolatos ismereteket kapják meg, hanem tájékozódjanak a GM globális gyártási rendszeréről, a vállalati kultúrával kapcsolatos irányelvekről, a szervezet felépítéséről és folyamatairól is. Ezt a célt szolgálja, hogy minden új belépő egyhetes, úgynevezett orientációs programon vesz részt, amelynek részeként tekintet nélkül későbbi beosztásukra, a gyakorlatban is megtapasztalhatják a globális gyártási rendszer működését, szimulációs munkakörnyezetben, famotorokon gyakorolhatják a sztenderd munkavégzést.
Csontos Judit elmondása szerint nemcsak a saját dolgozók szakmai tudásának fejlesztését, hanem a helyi szakközépiskolával való szakmai együttműködést is szolgálja a gyárban kialakított tréning központ. Ennek része a szimulációs munkakörnyezet, amelyhez hasonló az Opelen belül a Szentgotthárdon kívül még a rüsselsheimi gyárban áll rendelkezésre.
A szóvivő jelezte: az Opel üzletpolitikájában kiemelt szerepet játszanak a képzések. Az erre fordított költségvetésről annyit közölt, hogy ez nagy mértékben függ az üzleti teljesítménytől és a konkrét üzleti céltól. Hozzátette: a beruházás kapcsán a képzések jelentős hányadát most a gépbeszállítói oktatások teszik ki.
Kitért arra, hogy a cég az oktatási intézményekkel igyekszik hatékony együttműködést kialakítani. Ennek bevált, folyamatos formái a különböző (nyári, évközi, duális) szakmai gyakorlatok. A szentgotthárdi és szombathelyi szakközépiskolákkal szakmai előadások, mérnöki szakmai konzultációk formájában is együttműködnek. A felsőoktatási intézményekkel a gépészmérnök képzés, illetve egyéb műszaki területek kapcsán egyeztetnek a képzések tartalmáról, jelezve azokat a szakmai elvárásokat, amelyekre egy autóipari cégnek szüksége van.
Megjegyezte: korábban az innovációs járulék lehetővé tette, hogy az egyetemekkel kutatás-fejlesztés projektek megvalósításában együtt dolgozzanak, és a szakképzési hozzájárulásból is tudták támogatni az egyetemeket, ez a rendszer azonban már nem áll rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.