Az utóbbi években jelentős beruházásokat végrehajtó Csaba Metál – 2012-ben például a békéscsabai telephelyen egy több mint 4 ezer négyzetméteres öntödei gyártócsarnokot adtak át – idén is azt tervezi, hogy újabb fejlesztéseket, eszközbeszerzéseket hajt végre a megnövekvő megrendelések kielégítésére. „A piaci helyzet nagyon jó, azonban sok függ attól, hogy tudunk-e forrásokhoz jutni az uniós gazdaságfejlesztési program pályázati kiírásain” – tette hozzá.
Az 1993-ban kétfős vállalkozásként induló, mára több mint 600 főt foglalkoztató cég jelentős autóipari beszállítónak számít. A társaság tavaly márciusban el is nyerte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) „az év magyar beszállítója” díját. Tavaly szeptemberben pedig a Volkswagen után egy újabb nagy autógyár, a németországi BMW közvetlen beszállítója lett a cég. Az idei tervekkel kapcsolatban Majoros Béla kiemelte: amellett, hogy a meglévő autóipari vevői körnél bővülnek a megrendelések, várhatóan a vevői kör is növekedni fog, így az is elképzelhető, hogy 2014-ben újabb nagy autógyár közvetlen beszállítóivá válnak.
A cég által gyártott öntvények 80 százaléka megy exportra, azonban a maradék 20 százalékot is olyan Magyarországon működő multinacionális rendszerbeszállító cégeknek szállítják, amelyek aztán kompletten egybeszerelt egységeket exportálnak külföldre. A vezérigazgató elképzelhetőnek tartja, hogy idővel a Volkswagennel meglévő referenciáik miatt a konszernhez tartozó győri Auditól is kaphatnak majd megrendelést.
A Csaba Metál a békéscsabai öntöde mellett Szeghalmon is rendelkezik egy gyáregységgel. Ez a 2005-ben megvásárolt acélszerkezet üzletág többek között buszalvázakat, -felépítményeket, lég- és üzemanyag-tartályokat, haszongépjármű-alvázakat, komplett trailereket gyárt. A 2011-ben Magyar Termék Nagydíjban részesült URBANUS midibuszt is Szeghalmon fejlesztették ki, illetve gyártják. A midibusz lehetséges piacaival kapcsolatban Majoros Béla elmondta: a válság utáni kilábalás jelei e szegmensben még nem érzékelhetők. Görögországban és Cipruson – ahová már több URBANUS-t szállítottak – lenne további igény a midibuszokra, azonban ezekben az országokban jelenleg nincs fizetőképes kereslet, hasonló mondható el a potenciális piacnak számító FÁK-országokról is. „Kapacitásunk van, ha igény lenne rá, bármikor hozzá tudunk fogni a gyártáshoz” – jegyezte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.