Az MH-2 Konzorcium (Strabag Ált. Építő Kft., A-Híd Zrt.) egy 3,29 milliárdos (II., III. kerület), míg a BLP Konzorcium (Pulzus Plusz Kft., Lodzsa Kft., Bólem Kft.) egy 1,15 milliárdos kontraktust (XI., XII. kerület) kötött a fővárossal.
A dél-budapesti régió vízrendezésén (1,1 milliárdos összköltségű projekt) belül a Gyáli patak 7. ágának mederrendezési munkálatait 312 millióért a KÖTIVIÉP 'B Kft. végzi el.
Az egyéb vízgazdálkodási feladatok között szerepel még a (165,6 milliárdos összköltségű) Budapesti központi szennyvíztisztító telep és kapcsolódó létesítményeinek 3. tisztítási fokozatának tervezési és kivitelezési munkálatai, amelyeket a Csepel 2012 ACS Konzorcium kapott 3,82 milliárd forintért. Ebben a már az említett csatornaépítési projektben szereplő A-Híd, Colas-Alterra, Strabag-MML. szerepelnek. Az önkormányzati tulajdonú csatornák, átemelők és szennyvíztisztítók felújításának keretében a Flávy Kft. az észak-pesti szennyvíztisztító telepen iszapsűrítő centrifuga felújításának, átalakításának tervezését és kivitelezését végzi el 198,5 millióért.
A főváros 3 milliárd forint értékben írt alá kivitelezőkkel szerződést eddig idén környezetvédelmi feladatokra. A Flórián téri szoborcsoport környezetrendezését 30,1 millióért az Óbudai Zöldterületépítő és Fenntartó Bt. végzi el. A fővárosi szelektív hulladékgyűjtési rendszer kialakítására 2,87 milliárdért az Eurotrade Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. kapott megbízást. A hulladékgazdálkodási rendszer bővítésén belül a Profi Bagger Építőipari és Gép Kereskedelmi Kft. 98 millióért szállít lomdaráló berendezést.
A közlekedési feladatokon belül eddig a Pulzus Kft.-vel kötöttek szerződést 147,5 millióért a XVII. kerületben a Pesti úti buszsáv kialakítására és 13,8 millióért az elektromos kábel kiváltásra.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is elküldte lapunknak az idei kivitelezési szerződések szereplőit, ám összegeket nem jelöltek meg. Az 1-es és 3-as villamos továbbfejlesztésére, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésére egy 44,4 milliárdos projektet hoztak létre. Az idei büdzsében az I. ütemre 1,7 milliárdot terveztek 2,6 milliárdos összköltséget említve. Az 1-es villamos vonalának felújítását a Városi Vasútépítő Konzorcium nyerte el, tagjai a már említett Colas Alterra és az A-Híd Építő Zrt. Ugyanez a két cég nyerte el a Kerepesi út és a Fehérvári út közötti szakaszt S villamos konzorcium néven. Az A-Híd egyedül végzi el a 3-as vonal felújítását a Mexikói út és a Gubacsi út között.
A kerékpáros közösségi rendszer kialakítására (erről 2011-ben egy 1 milliárdos támogatási megállapodást kötöttek) a Közbringa Kft.-vel kötöttek kontraktust, az idei büdzsében erre a feladatra 51,1 millió van tervezve 160 milliós összköltség mellett.
A villamos és trolibusz fejlesztés I. ütemén belül a spanyol CAF-fal egyezett meg a BKK alacsonypadlós villamosok beszerzésére. A Sibrik Miklós úti, a Ferihegyi repülőtérre vezető út feletti közúti híd felújítását a Strabag Magas-és Mérnöki Létesítmény Építő Kft. és az A-Híd végzi el. A Kerepesi úti Százlábú hidat a KC-2013 Konzorcium újítja fel egy közel négymilliárdos projekt keretében, ennek szereplői Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a Colas Hungária Építőipari Zrt.
Idén összesen 144,8 milliárdos kiadást terveztek a fővárosi fejlesztésekre. Az idei fejlesztési keretből 119,6 milliárd forint a beruházások kerete, 21,6 milliárdot terveznek felújításokra.
Ismert cégek a nyertesek
A budapesti kivitelezéseket elnyert cégek között több olyan is van, amely többször szerepelt például autópálya, út-, és hídépítésekben, így a Colas, az A-Híd, a Duna Aszfalt, a Sade, a Strabag, a Duna Aszfalt, a szolnoki Kötiviép'B Kft., vagy a második Orbán-kabinet alatt a legtöbb ilyen jellegű közbeszerzést egyedül, vagy konzorciumi tagként elnyerő, Simicska Lajoshoz kötött Közgép. Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége, a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciumi tagként két összesen, 9,5 milliárdos értékű szerződéssel szerepel. A több projektben is nyertes A-Híd az Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó Híd-csoport központi cége. A korábbi baloldali kormányok idején igen sok kivitelezést elnyerő Strabag osztrák, a Colas-Alterra francia hátterű cégcsoport.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.