A Prazdroj, Csehország legnagyobb sörgyári csoportja több mint 10 millió hektoliter sört értékesített tavaly. Éves szinten tavaly az eladás 4,5 százalékkal emelkedett - közölte Paolo Lanzarotti, a Prazdroj vezérigazgatója pénteken Prágában sajtótájékoztatón.
A Prazdroj söreiből a világ 54 országában 3,5 millió hektoliter kelt el, ami éves szinten hatszázalékos növekedés.
A Prazdroj által főzött leghíresebb cseh sör, a Pilsner Urquell fogyasztása a márka létezésének 172 éve alatt első ízben lépte át a kétmillió hektoliteres határt. A sör iránt elsősorban külföldön volt nagyobb kereslet, eladása négy százalékkal emelkedett.
Lazarotti emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi években a gyár termékei iránti kereslet még mérsékelten csökkent, 2013-ban 9,7 millió hektolitert tett ki.
A pilseni Prazdroj részesedése a csehországi sörpiacon mintegy 45 százalék. 2013-ban a sörgyár nyeresége 3,481 milliárd koronát tett ki. A konkrét tavalyi pénzügyi adatokat a gyár április elején hozza nyilvánosságra.
A Prazdroj csoport legismertebb sörmárkája a Pilsner Urquell, a Gambrinus, a Velkopopovicky Kozel és a Radegast.
Jó évet zárt a cseh állam tulajdonában lévő budejovicei Budvar sörgyár is, amely a pénteki prágai sajtó szerint tavaly 2,5 százalékkal növelte eladásait, míg a kivitele hat százalékkal nőtt.
A Budvar 2013-ban 1,423 millió hektoliter sört főzött. A tavalyi konkrét adatokat még nem hozták nyilvánosságra. A Budvar termékeinek több mint 50 százalékát külföldön adják el.
A csehországi sörgyárak termésük mintegy 20 százalékát adják el külföldön. A külföldi sörök behozatala a hazai fogyasztás négy százalékát teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.