A Fidesz egyik vezető politikusa a Népszabadságnak elmondta, Orbán Viktor és Thomas Rabe, a Bertelsmann-csoport vezetőjének keddi találkozóján született megállapodásból következik, hogy a magyar parlament legkésőbb a nyárig módosítja a reklámadóról szóló törvényt. Mint azt korábban megírtuk, Lázár János a jövő hét folyamán számol be a módosítás részleteiről az illetékes parlamenti bizottságnak.
A lap információi szerint Orbán Viktor és Thomas Rabe találkozóján nem hangzott el semmilyen kérés vagy ígéret az RTL Klub műsorpolitikájáról, a tévé vezetésének változásáról. Az már eldőlt, hogy az adó mértékét öt és hat százalék közé csökkentik, így a kormány továbbra is mondhatja azt, hogy Európában nálunk a legmagasabb a reklámadó mértéke. (Ilyen adó Görögországban és Ausztriában létezik, nyugati szomszédunknál egységesen öt százalék a kulcs.) A mostani sávos rendszert (0, 10, 20, 30, 50 százalék) eltörlik.
Az még kérdéses, hogy a kisebb cégek kaphatnak-e kedvezményt. Ez a következő hetekben dől el. A miniszterelnök ragaszkodik a reklámadóból tervezett hét-nyolcmilliárd forintos költségvetési bevételhez. Öt-hat százalék közötti adómértékkel az RTL Klubnak ötmilliárd helyett 1,2 milliárdot kell fizetnie. A TV2-nek másfél milliárd helyett 750 milliót, a Centrál Médiának pedig 1,5 milliárd helyett hozzávetőleg 500 milliót. Ez a három cég lesz a nyertese a kisebb reklámadónak, az összes többi veszít.
Az adó egykulcsossá tétele és szétterítése tetemes pluszkiadást jelentene a kis- és közepes médiavállalkozásoknak. Mélyen a zsebébe kellene nyúlnia Simicska Lajosnak is, akinek a média- és reklámcégei a jelenlegi kulcsokkal számolva éves szinten hozzávetőleg 600 millió forint pluszadót fizetnek, ami az új rendszerben másfél milliárd forintra emelkedhet. Fideszes források szerint az adó szétterítéséről még nincs végleges döntés, a kormányfő előbb várja a nemzetgazdasági tárca számításait, javaslatait, hogy mivel lehetne ellensúlyozni az adócsökkentésből adódó bevételkiesést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.