A legolcsóbb jegyért ugyanis közel 2 millió forintot kértek az NFL hivatalos jegyértékesítő oldalán. Nem véletlen, hogy a Forbes amerikai gazdasági magazin szerint a Super Bowl már értékesebb esemény a nyári és téli olimpiánál, illetve a labdarúgó-világbajnokságnál is többet ér.
"Nagyobb sportesemények idején mindig kiemelkedő a sportfogadás iránti érdeklődés. Természetesen az amerikai foci kevésbé hozza lázba a magyar fogadókat, mint egy foci világbajnokság, de a Super Bowl éjjelén a Tippmixpron élőben lehet majd fogadni, így egészen biztos, hogy az azonnali, élő fogadások száma a döntő alatt megugrik” – válaszolta lapunknak a Szerencsejáték Zrt.
A fogadóirodák szinte teljesen ugyanolyan esélyt adtak mindkét gárdának, a William Hill például mindkét csapat sikerére 1,91-szeres pénzt fizetett. A NAV által sikertelenül blokkolt Unibet oldalán azonban a meccs legapróbb részleteire is lehetett fogadni, például arra, hogy az Egyesült Államokban megdől-e a 111,5 milliós nézettségi rekord. Az online fogadási iroda sokkal nagyobb esélyt adott az új nézőcsúcsnak, egyes becslések szerint az új rekord akár a 150 millió nézőt is elérheti. Csak összehasonlításképpen: a német sikerrel zárult, hosszabbításos foci világbajnokság döntőjére több, mint 3 millió 350 ezer néző volt kíváncsi, azaz a magyar lakosság 37,2 százaléka kapcsolt az M1-re.
A mérkőzés átlagos nézettsége 1 millió 868 ezer fő lett. „Ez a sportesemény nem csak a televíziózást változtatta meg, de a sportfogadásra is jelentős hatással volt. Évről évre a legnagyobb összeg erre az egy mérkőzésre folyik be” – írta a hatharom.com szakportál.
A döbbenetes nézettségnek köszönhetően a mérkőzés előtti, közbeni és utáni reklámokért szintén dollár milliókat kellett fizetni. A meccset idén közvetítő NBC egy-egy harminc másodperces reklámért 4,4-4,5 millió dollárt kért. Például a Budweiser évről évre nem sajnál ennyit kiadni egy reklámért, az NFL-döntő szünetében ezúttal is például a sörgyártó cég videóját vetítették.
A kereskedők is mindig nagyon várják az eseményt: az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség becslése szerint 14,3 milliárd dolláros költést generálhat a döntő, egy átlagos néző mintegy 22 ezer forintnak megfelelő dollárt sem sajnál költeni a meccshez kapcsolódóan.
A sportág Magyarországon is egyre trendibb, rajongótábora immár elérhette a százezret, nem véletlen, hogy számos budapesti szórakozóhely is a Super Bowl-lal reklámozta magát vasárnap éjjelre. A döntőt tavaly 180 ezren követték az egyik hazai sportcsatornán, mivel azonban idén az egyik legnagyobb rajongótáborral rendelkező csapat, a New England Patriots is játszott, ezért nagyobb is lehetett a nézettség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.