A nyolc pályázóból már a beérkezésnél kizártak kettőt, majd a későbbiekben még hármat, mert dokumentációjuk nem felelt meg az előírásoknak, így csak a Boston Consulting magyar kirendeltsége, a brit EY (korábban: Ernst&Young) és a PWC zágrábi, olasz és norvég kirendeltsége licitálhatott – írta a lap.
A kiválasztott PWC 17,3 millió kunáért (mintegy 600 millió forintért) látja majd el tanácsokkal a krki LNG-terminál építését, amennyiben a szerződés aláírják - lapértesülések szerint ugyanis a horvát EI Hrvoje Pozar fellebbez a döntés ellen.
Goran Granic, a vállalat igazgatója szerint pályázatukat szabálytalanul zárták ki, mert az teljes volt és jogilag sem kifogásolható.
Amennyiben a pályázatot nem kell megsemmisítni, a kiválasztott cégnek 560 nap áll rendelkezésére, hogy kidolgozza az üzleti tervet és a jogi modellt – közölte a lap.
Európai tervek szerint 2019-re kellene elkészülnie az adriai cseppfolyósgáz-terminálnak, amely 630 millió eurós beruházással, évi 6 milliárd köbméteres kapacitással épülne meg. Az Európai Unió 5 millió euróval támogatja a cseppfolyósgáz-terminál műszaki dokumentációjának kidolgozását, a másik 5 millió eurót Horvátországnak kell állnia.
A Nyugat és az Egyesült Államok is abban érdekelt, hogy megépüljön a krki terminál és a német-lengyel határon fekvő Balti-tengeri lengyel kikötővárosban, Swinoujscévelmben lévő cseppfolyós terminált összekötő tranzitvezeték. Európa így kevésbé függne az orosz gáztól, és ezzel együtt az orosz politikától. A krki terminál biztosítaná a lengyel, a cseh, a szlovák és a magyar piac számára is a földgázellátást, továbbá Ukrajna is érdekelődik a horvát földgáz iránt.
A terminált az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) által alkotott projektcég (LNG Hravatska) hozza létre. A földterület azonban, amelyen megépülne, még a Dioki Rt. petrolkémiai vállalat tulajdonában van, amely csődeljárás alatt áll. Ahhoz, hogy az építkezés megkezdődhessen, először a Hypo Bankkal is szükséges tisztázni a viszonyokat, mivel a bank jelzálogjoggal rendelkezik az említett földterületen.
A terminál körülbelül 331 100 négyzetmétert foglalna el. A tengeri rész az állam tulajdonában maradna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.